Saturday, 20 December 2014

Weekly photos: 8 to 14 of December 2014

Frio! Este inverno vai ser frio, embora eu não me importe desde que não chova muito.
Cá estou eu com mais um post das fotos semanais. Claro que há comida! Ainda por cima estamos na quadra natalícia, seria quase pecado não falar de doces!
Comecemos com a foto de baixo que ilustra um bolo de aveia e maçã que não leva farinha! Usei leite em pó e ficou delicioso. Não chegou a durar 48 horas e até eu comi mais que a conta para uma pessoa normal… mas nesta altura do ano é tão difícil resistir. Há doces por todos os lados, até nas decorações das lojas.
Depois decidi experimentar uns brownies de aveia e cacau. Claro que o cacau é mais amargo que o chocolate e esqueci-me de adaptar a quantidade de açúcar. Para o meu gosto estão ótimos, porque não gosto das coisas muito doces, mas para todas as outras pessoas, precisavam de mais açúcar. A foto ficou muito mal por causa da luz, mas já era de noite…

Cold! This will be a cold winter, though I don’t mind as long as it doesn’t rain much.
I’m here again with my weekly photos post. Of course food is represented! It’s Christmas, it would be a sin not to mention some sweets!
Let’s start with the bottom one, since it was the first one. Apple and oats cake with no flour! I used powdered milk instead and it tasted delicious! Didn’t last 48 hours and even I ate more than recommended for any normal person... But, this time of year, it’s so hard to resist these things. There are sweets everywhere, including shop decorations.

Then I decided to try some sort of brownies with oats and cocoa powder. Of course cocoa isn’t as sweet as chocolate and I forgot to adapt the amount of sugar. For my taste, they are wonderful since I can’t stand that much sugar, but for everyone else I need to add more sugar next time. The picture looks awful, though! Stupid lighting, but it was night already…


Depois de uns bons meses, estou de volta à maquilhagem! Eu sei que não tem grande importância para muita gente, mas alegra-me logo o dia só de pôr um bocadinho de cor, nos olhos, bochechas e lábios. A de baixo é a encomenda da loja F2Plus1 no ebay ou Beauty Net Korea. O meu pó Essence Matyffying poder é muito bom, mas este inverno a minha pele está muito seca e acabava por agravar ainda mais a aparência seca. Nunca experimentei um pó da Missha, mas loja não vende o Etude House Precious Mineral compact, por isso vai ser uma nova experiência.
Precisava de umas sombras mais neutras para poder usar batons mais escuros, em tons de bordeaux. Nos meus olhos estas cores quase não se notam, mas ficam muito bonitas. A Kiko ainda tem as caixas e as sombras para as paletas com um bom desconto até ao fim do mês de Dezembro, por isso aproveitem! Os dois lápis de olho são lindos, duram o dia todo, mas não podem ser usados dentro do olho, só por fora, porque secam demasiado. Mas está escrito um viso nos lápis.
E depois lá estou eu, com pintinhas rosa na cara do Etude House AC Clinic Pink Pwder Spot, que é um pó cor-de-rosa para matar as chatas das borbulhas. Realmente ajuda, elas secam mais depressa e não desenvolvem tanto, no entanto, não previne o aparecimento de mais e é só mesmo +ara usar na borbulha, não para espalhar na cara toda.

After a few months, I’m back to using make up! I know it’s a little silly, but it really brightens up my day, just by wearing a bit of colour on my eyes, cheeks and lips. Bottom it’s my order from F2Plus1 on ebay or Beauty Net Korea. My Essence Matyffying powder is great, but this winter my skin feels very dry and it made skin look dull and very dry. I’ve never tried powders from Missha, but the store doesn’t sell Etude House Precious Mineral compact , so this will be a new experience.
I was in need of eye shadows, especially more neutral colours that would allow me to use darker lipsticks, on the burgundy side. I can assure you than on my eyes, they are barely noticeable, but they are very beautiful and of course I got them because they are having a promotion! The two eyeliner pencils I got are really beautiful and last all day without smudging, however, you cannot use them on the water line because they dry too much, only on your eyelids. They actually have written a warning on the pencils.
And then there is a picture of me using Etude House AC Clinic Pink Powder Spot to kill the annoying zits. It does help! Doesn’t prevent them from showing since it’s a spot treatment (only apply on the zit), but the pimples do tend to dry out faster and not develop as much.


 E por hoje é tudo. Ainda gostava de experimentar fazer uns biscoitos de gengibre, mas vamos a ver, dado que estou com frieiras de novo. Pensei que quase me safava este ano, mas isso não aconteceu e entretanto recebi a visita de uma constipação que teima em não ir embora e o meu nariz fica tão vermelho!
Protejam-se do frio!

That’s it for today. I would still like to try making some gingerbread cookies but we’ll see since my hands are suffering from the cold again. I almost thought I would escape this year, but it did not happen and on top of that a huge cold came to visit and my nose becomes so red!
Keep safe from the cold!!!


Fiquem bem! Até ao meu próximo post! Beijinhos
Xana

Take care! See you on my next post! Kisses
Xana 

14 comments:

  1. Those cookies look so good! & you look stunning :)

    http://floralsandsmiles.blogspot.ca/

    ReplyDelete
  2. Beautiful recap, you are so pretty, girl. The tart looks yummy yummy.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    ReplyDelete
  3. lovely recap
    i followed you now :)

    ReplyDelete
  4. That's true as long as it's no rains and snow I can handle it all:).. We had rains last night and sure is overcast like spring to me here:).. It's all my pleasure:), we all do need support to walk through our tough days no matter how strong you are...It isn't easy to walk all alone:).. I hope that you're doing better today! The tart recipe sounds good to me to make, thanks for sharing and that the picture of your is beautiful, I love the lovely shades of your make up! I wish you're enjoying your holidays:)..

    Merry Christmas to you too:)..Kissessss!

    http://www.attraction2fashion.com

    ReplyDelete
  5. Hello doll.
    I really like reading your blog. It would mean a lot to me if you would take a minute and check my blog and follow: Nika's Beauty Land

    ReplyDelete
  6. it's forgivable to have lots of sweets this time of the year (I'm eating sweets everyday when December started)

    ReplyDelete
  7. Lovely pictures~ I hope you have a great winter!

    I'd also like to invite you to join my Korean cosmetics giveaway in honor of KPWP's 1st blogiversary! Feel free to join HERE!
    Have a great day <3

    xoxo Payton of K-Party With Payton

    ReplyDelete
  8. Great post!
    Would you like to follow each other?
    http://outsidethewardrobe.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Great post, the cookies look jummy! <3

    ReplyDelete
  10. Tem uma aparencia boa os biscoitos, parecem muito bom. Se fizer de gengibre post fotos, quero ve.
    A sua maquiagem esta linda, voce e muita linda!
    Bjus

    ReplyDelete
  11. the makeup looks good on you :) happy holidays! <3 hope you have a good one!

    http://www.pinkoolaid.com/

    ReplyDelete
  12. Great post, babe! Happy Tuesday!

    -Ashley
    Le Stylo Rouge

    ReplyDelete