Monday, 8 September 2014

I'm back!!! Is everyone angry with me???

Estou de volta!!!! Bem, já voltei há um tempinho, mas ainda não tive oportunidade de anunciar ao mundo…Eu percebo perfeitamente se estão zangadas e zangados comigo, mas eu vou compensar pela minha ausência. Espero que tenham tido um óptimo verão, ou inverno, dependendo do sítio onde vivem. Eu mal posso esperar por ver todas as vossas novidades nos vossos blogs!!!!
I’m back!!!!!! Well, I have been back for a while now, but haven’t had the chance to tell the world yet… I completely understand if all of you are mad at me but I will make up for my absence. I hope everyone had a wonderful summer, or winter, depending on where you live. I’ll be sure to check all your blogs and read exciting new things and news from everyone!

Este vai ser o meu habitual post das fotos semanais, das duas últimas semanas de Agosto. Já agrupei as fotos da viagem a Ferreira do Zêzere, para depois vos mostrar. Não foram tantas quanto pensava…e tenho de admitir que telemóveis não dão para certas coisas e perdeu a bateria por duas vezes, logo nas partes mais interessantes, resultando em “nada de fotos”!

This will be my usual weekly photos post, from the last two weeks of August. I have already grouped the photos from my vacation at Ferreira do Zêzere to make a post about it as well. They are not as many as I though… and I have to admit that phones don’t work well for certain things and it died on me precisely at two of the most interesting places, resulting in “no photos”!

 Aqui estão as fotos semanais das últimas semanas de Agosto:
Here are the weekly photos from the last two weeks of August:

À direita consegue-se ver o meu último jantar (em cima) e o meu último almoço (em baixo) em ferreira do Zêzere. Há que admitir que aquelas duas últimas refeições deram um excelente toque final à viagem! Nem consigo descrever o quão deliciosa estava a comida! À direita, em cima, um pão que fiz assim que voltei. Foi desfazer a mala e logo a seguir fazer o pãozinho.
Na semana seguinte consegui finalmente ir à praia com a minha irmã mais nova e como podem ver estavam quase desabitada pela manhã. Para mim é bom, porque detesto uma praia cheia de gente, com pouco espaço para me mexer, mas por outro lado é um mau sinal, dado que pelos vistos as pessoas ainda não se aperceberam que o sol é nocivo, especialmente a certas horas. A água por outro lado estava um GELO!!!! Fiquem com o corpo todo dormente ao fim de poucos minutos. Parece-me que fica pior a cada ano que passa.
To your left you can see my last dinner (above) and my last lunch (bottom) at Ferreira do Zêzere. Have to admit those two meals gave quite a touch for the end of our trip! I can’t explain or even describe how delicious they were!!! On your right and above a loaf of bread I made when I got back. I unpacked everything and the bread was the first thing I did after that.
The following week I actually managed to go to the beach! Went with my youngest sister and as you can see the beach is usually unpopulated early in the morning. For me is good, since crowded beaches are annoying and you can hardly move but on the bad side it just means that people still don’t understand how harmful the sun is, specially at certain hours of the day… we still enjoyed it, but the water was FREAKING FREEZING! You lose sense of your limbs after a couple of minutes! It really seems to get worse every year.


Chegar de férias significa poder finalmente voltar a comer como deve de ser, quer no que toca às proporções, quer no que toca ao tipo de comida.
Pelos vistos, em cascais devem estar a mudar a iluminação das ruas de luzes amarelas para luzes azuis, que da um efeito espetacular.
E uma senhora fêmea de pavão decidiu aparecer na clínica onde fui ao médico. Está habituada a receber comida das pessoas. Eu tentei tirar uma foto decente, mas ela não era nada simpática…
Arriving from vacation means that I was finally able to eat healthy again, regarding proportions and type of food.
Apparently in Cascais they have been replacing the yellow lights with blue ones and it looks really cool.
And a lady peacock bird decided to appear at the clinic when I went to the doctor. People give her food, so she’s used to go there to eat. I tried to make her pose, but she was not friendly…


Chegou Setembro e “tudo volta ao normal”. Marca o retorno à rotina. Em resumo, este Verão foi bastante bom, aproveitei bem, diverti-me, fui a um concerto com a minha irmã mais nova em Cascais e também à praia e passei uma boa semana com o meu pai, a minha madrasta e outra minha irmã. Também passei bons tempos com os avós e consegui ver a minha mãe umas poucas de vezes. Espero que todos tenham aproveitado bem estes últimos meses, o melhor possível e falamos nos vossos blogs que eu vou cuscar e comentar e também no meu próximo post!
September has arrived and everything “goes back to normal”. It marks the return to regular life and routine. All in all this was a pretty good Summer, I had a lot of fun, went to a concert in Cascais with the little sister and to the beach, spent an enjoyable week with my father, his wife and another one of my sisters. Also spent a wonderful time with grandparents and managed to see my mom a couple of times. Hope everyone enjoyed these latest months and I will see you on your blogs commenting and again on my next post!


Óptima semana para todos!
Fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Have a great week everyone!
Take care! See you on my next post!
Xana 

28 comments:

  1. I'm happy to see you back. Hope you had a wonderful vacation. Such a lovely pictures.

    We all are need a break once and again. Oxox

    http://www.attraction2fashion.com

    ReplyDelete
  2. Já tinha saudades de aqui passar ;)

    Sónia
    www.tarasemanias.pt

    ReplyDelete
  3. Great pictures :) Welcome back!!!
    Would you like to follow each other? :)

    http://tabicibeauty.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Welcome back..!
    You had such a great holiday! I love the beach view that you captured, and how you edit it so funny :D

    xx
    http://felishmichelle.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Welcome back!

    -Ashley
    http://lestylorouge.com

    ReplyDelete
  6. glad you're back :) it's nice to take a break every now and then

    http://www.pinkoolaid.com/

    ReplyDelete
  7. why would we be mad at you? I hope you enjoyed your vaction (well based on your instagram, I'm sure you did) and welcome back :)

    ReplyDelete
  8. I'm so happy that you're back, dear, you don't need to apologise for it ;) I see that you spent few days near seaside and that sorry to hear that the water was so cold! Take care, dear :)

    http://crafty-zone.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Glad to see that you're back, sweetie. Nobody is angry with you coz you need your break away from blogging and to get a life outside of social media. I'm glad to hear that you've enjoyed your summer holidays. I'm so envious of countries with summer coz the summer holidays always seem so long. I didn't know where Ferreira do Zêzere is and had to google it. It must have been a whale of a time at the beach and being able to spend quailty time with your family and loved ones. Your photos are so small and dark and I could hardly see how delicious the food was but from your words, I bet they are delicious.

    Jo
    Jo's Jumbled Jardinière

    ReplyDelete
  10. I'm so glad to see you're back Alexandra!! And don't worry I'm sure noone is angry at you, we would be really happy that you enjoyed your vacation, and looks like you did. :) The best part of vacation is definitely trying out so many amazing food. It's sucks going back to normal, but you can always look forward for your next vacation =D

    Take care always, love Christine ~ xx
    BLOG | BLOGLOVIN' | TWITTER | FACEBOOK

    ReplyDelete
  11. Welcome back dear! Your pictures are lovely, and why should anyone be angry? you're totally free to blog when you like ;)
    Love from France <3
    Cécile
    www.maxcebycecilej.com

    ReplyDelete
  12. Welcome back. It is so nice to hear from you again.

    ReplyDelete
  13. Welcome back Alexandra! We're not mad at you, you are just taking your much deserve vacation <3

    Visit my blog: www.sarahrizaga.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Welcome back.
    Au fait a présent tu peux me retrouver ici : http://lessecretsdemary.com l'autre blog ne sera plus actualisé.
    Bisous

    ReplyDelete
  15. great to have you back :)

    www.simplymee89.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Always wonderful to have you around and welcome back:). Hope everything is well with you:)

    Oxox

    http://www.attraction2fashion.com

    ReplyDelete
  17. welcome back xana! looks like you had a good vacation break! and noone could ever be mad at you, youre such a sweet person! <3

    ReplyDelete
  18. Welcome back sweetie! You should definitely wear sticks no matter what people think!
    Baci,
    Coco
    Coco et La vie en rose / Bloglovin / Facebook

    ReplyDelete
  19. Oh welcome back sweetie~
    Is very nice read that your summer was good!
    xx

    www.sakuranko.com

    ReplyDelete
  20. You are killing me with your food photos, they make me so hungry LOL! Glad to see you back sweetie, can't wait for your next post! :D

    ReplyDelete
  21. Hey you´ve a great blog!
    Please check out mine and if you want we can follow each other
    here on bloglovin and via Instagram?
    Let me know, now it´s your turn.
    xoxo

    http://www.styleshower.com

    ReplyDelete
  22. hey! welcome back :)


    x vonyll
    http://pinupgalore.blogspot.fr

    ReplyDelete
  23. I understand.. After a long break I am officially back and thank you so much for your support!! I deeply appreciate it ;)
    My Lyfe ; My Story
    @MyLyfeMyStory
    @MyLyfeMyStoryBlog

    ReplyDelete
  24. Welcome back :)
    Nice pics

    http://coco-colo.blogspot.de/

    ReplyDelete