Monday, 12 May 2014

Twitter week from 5 to 11 of May 2014

Vamos lá falar sobre as minhas fotos da semana.
Let’s talks about my weekly photos.

Tantas rosas bonitas que estão espalhadas pelo jardim da Igreja. Todas as cores e mais alguma, menos azuis! E dado que já está tudo florido por aí, resolvi vestir o meu blusão de ganga com os bordados. Já tens uns 8 ou 9 anos, mas continua bonito. Foi amor à primeira vista e acho que é uma peça muito original. Ainda não encontrei ninguém com nenhum igual.
So many beautiful roses throughout the Church garden. Any colour you can think, except blue ones! And since flowers already bloomed everywhere I decided to use my embroidered denim jacket. It’s around 8 to 9 years old but it still looks pretty. I fell in love with it at first sight and I think it’s such an original piece of clothing. I haven’t found anyone with the same one, yet.


 Eu sei! Eu sei! Mas tem sido realmente difícil andar sem nada nas unhas! Mesmo assim, lá consegui aguentar uns 5 dias antes de fazer esta manicura com o kit de gel. Mas preciso mesmo de as deixar descansar depois de tirar estas… só espero conseguir resistir à tentação. Mas acho que estas ficaram giras!
Decidi experimentar fazer uma encomenda através de EMS pelo ebay. Tudo correu bem. Aliás o primeiro tracking number que me foi fornecido estava errado, mas depois acabou por ser a loja f2plus1 ou BeautynetKorea a corrigir o erro e avisar-me. Fiquei tão contente quando as coisinhas chegaram. Ainda não experimentei nada. O meu protetor da Époux (vou fazer uma review brevemente) e o pó compacto da Essence estão mesmo no fim e só então vou experimentar estes novos: o Secret Key High Lasting Sun Cream SPF50+ PA+++ e o pó solto Holika Holika Pore Powder SPF50+ PA+++. O sol já queima, por isso estou a tomar precauções. Mandaram-me 6 amostras todas diferentes, são duas por cada produto. O terceiro é um creme da Secret Key, o equivalente ao que já tinha falado neste post, mas em gel, porque achei que seria melhor para a minha pele oleosa agora com o calor.

I know! I know! But it’s so hard for me to walk around with nothing on my nails! Still I managed to hold around 5 days and then I did these with the gel kit. But I do need to leave them to rest… I just hope I’m strong enough to resist the temptation when I remove this manicure. But I think they look cute!
I decided to try an EMS order from ebay. Went smoothly. Actually the first tracking number they gave me was wrong but the store f2plus1 on ebay or BeautynetKorea, fixed the mistake and warned me about it. I was so happy when these arrived. No, I have not tried any of them. My Époux Sun Cream (review coming soon) is ending as well as my Essence compact powder. Only then, will I start using the Secret Key High Lasting Sun Cream SPF 50+ PA+++ and the Holika Holika Pore Cover Powder SPF 50+ PA+++. The sun is burning already so I’m taking precautions. They sent me 6 different samples, 2 for each product. The third product is the Secret Key snail cream. The equivalent to the one I’ve told you about in this post, but it’s a gel formula because I thought it would be better for my oily skin in the summer.


Ótima semana para toda a gente!
Wish everyone a wonderful week!

Fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Take care! See you on my next post!
Xana 


14 comments:

  1. Very cute ideas for nails, I have be with anything on my nails :)
    Always trying to make something interesting
    Kisses

    http://www.alisagromova.com/

    ReplyDelete
  2. Muito gira! ^^

    P.S. - A respeito da pergunta que te fiz, era sobre aquele produto que se pode colocar para tornar as pestanas mais "marcantes", não era colocar pestanas postiças. Ainda assim, obrigado!

    Beijinhos ;)

    ReplyDelete
  3. I am drooling over the denim jacket! It's so amazing! Gorgeous! Love the mani.
    Happy Monday sweetie
    xoxo
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    ReplyDelete
  4. Super cute nails :)

    http://steph-g.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Happy Tuesday!

    -Ashley
    http://lestylorouge.com

    ReplyDelete
  6. I lov your blazer and your manicure too!!!!
    Kisssss

    ReplyDelete
  7. Love your nails :)

    Bisous !
    Sofia
    http://nuagedemoutons.blogspot.fr/

    ReplyDelete
  8. Love it and thank you so much for your lovely thoughts on my past post!!
    Deeply appreciate it ;)
    My Lyfe ; My Story
    @MyLyfeMyStory
    @MyLyfeMyStoryBlog

    ReplyDelete
  9. Hey Alexandra! I really love your embroidered jacket, it's so unique and stylish! I would definitely treasure a clothing piece like that forever, it's timeless. :) Adorable nail art too, it's nice to see you doing more nail arts =D And great news that you're not having as much problems in online shopping anymore, you definitely picked out alot of awesome goodies! :)

    Take care always, love Christine ~ xo
    www.chriissydollxo.com
    BLOG | BLOGLOVIN' | TWITTER | FACEBOOK

    ReplyDelete