Friday, 30 May 2014

As promised, morning skin care routine!

O prometido é devido, por isso cá vou eu falar-vos da minha rotina das manhãs e um bocadinho de maquilhagem básica, se é que se pode chamar isso. É sem dúvida mais rápida que a da noite e ultimamente não tenho andado com grande vontade de usar bb cremes ou bases, nem de estar a esconder tudo o que acho que está mal na minha cara. No entanto, não sou capaz de sair de casa sem o protetor solar, pó compacto e sombra nos olhos, mesmo que seja mais neutra.
As promised, I will talk about my morning skin care routine with just a bit of basic make-up, if you can call it that. It’s definitely quicker than the night one and lately I haven’t been in the mood to use bb creams or foundations, or even to conceal everything I think it’s wrong with my face.  Still, I cannot leave the house without sunscreen, compact powder and eye shadow! Even if it’s just a neutral one!

A razão por estar a falar deste assunto agora é porque tenho 3 produtos que estão a acabar, por isso achei que era boa ideia fazer o ponto da situação. Vou fazer depois a review de dois deles, pois já falei sobre a Etude House Collagen foam cleanser aqui.
Vamos começar pelo básico.
Aliás, agora que olho para a foto, vejo que são 4, os produtos que estão a chegar ao fim!
The reason I’m doing this now is because 3 of my products are ending soon, so it seemed like a good time to do this and I will be reviewing two of them, since the Etude House collagen foam cleanser has been reviewed before here.
Let’s start with the basics.

Actually there are 4 products reaching the end of their lives, now that I look at the picture!

Primeiro lavo a cara com o sabonete de Própolis – a maioria das vezes. Só uso a Etude House Collagen foam quando vou para Cascais porque é mais fácil de levar do que o sabonete. O sabonete custa mais a sair, ou seja, é preciso usar mais água e das primeiras vezes que se passa a cara por água, convém ser água morna. Como já disse, este sabonete parece estar a concordar bem com a minha pele e fica-se com a sensação de uma cara muito bem lavada.
First I wash my face with the Propolis Soap -  most of the times. I only use the Etude House Collagen foam when I got to Cascais because it’s easier to carry than the soap. The soap is harder to remove, meaning you need a lot more water and the first few times you splash your face, it would be advisable to use warm water. As mentioned before, this soap seem to be working well now and it does leave you with a feeling a very well washed face.

Não uso tónicos e passo logo para a hidratação com o Secret Key Snail+EGF Repairing Cream – o creme é espesso, mas tendo em conta a MINHA experiência e opinião, funciona muito bem numa pele oleosa, sem a deixar pior. Não me provoca borbulhas nem qualquer reação alérgica (mas eu não sou alérgica a caracóis) e há umas semanas atrás descobri uma coisa engraçada: usar este creme antes do protetor solar deixa-me a pele sem brilho e sem óleo por mais tempo. Se usar só o protetor, ao fim de umas duas horas a pele está muito oleosa. É o 4º produto que está mesmo no fim mas que vai ser substituído pela mesma coisa, só que em versão gel que talvez seja melhor para o verão.
I don’t use toners and go straight to moisturizing with the Secret Key Snail+EGF Repairing Cream - the cream is thick but regarding my OWN personal experience and opinion, it works well on oily skin without making it worse. It causes me no breakouts and I found out something interesting a couple of weeks ago: using this cream before applying sunscreen leaves the skin oil-free and shine-free for longer hours. Using the sunscreen alone would leave my face oily in a couple of hours. The fourth product that’s ending and will be replaced by the same product but a gel type that might be better for the summer.

Bellecare Q10 creme de olhos – não é um creme muito hidratante, mas no que toca a reduzir e prevenir as primeiras rugas, ele funciona até certo ponto. As rugas não desaparecem completamente, como que por magia e não funciona para peles mais maduras. No entanto, reduz um bocado a sua aparência e previne o aparecimento de mais. Nada mau para um creme de olhos e mesmo que não seja hidratante o suficiente para muita gente, o facto de durar muitos meses, ser de alguma forma eficaz e ter um preço muito bom (€8 euros), fazem dele um produto. É uma marca da Suíça.
Bellecare Q10 eye cream - is not a very moisturizing cream, but when it comes to reducing and preventing fine lines, it actually works to a certain extent. This doesn’t mean that all your wrinkles will magically disappear and I’m sure that it won’t work for more mature skin types. However it does help reduce them a little and prevents from getting worse. Not a bad eye cream and even though it’s not moisturizing enough for most people, but it can be considered a good product due to the quantity, effectiveness and price: it cost me €8 euro. A brand from Switzerland.

E por fim o meu adorado sérum de pestanas da Etude House – que já conhecem. Como não uso máscaras, isto sempre ajuda as minhas pestanas a ficarem mais visíveis e cuida delas. Para mim é suficiente.
And the usual and adored Etude House eyelash serum that you all know. Since I don’t use mascara this helps my lashes become a bit more visible while taking care of them. It’s enough for me.


E agora a “maquilhagem”. 2 produtos apenas:
And now the “make-up” part. It consists of two products only:
O protetor solar Perfect Everyday Sun Cream da Époux SPF45PA+++ - a chegar ao fim da linha, o que quer dizer que pode durar dois meses, mas não mais do que isso. Desde que o recebi tenho-o usado diligentemente todos os dias. Acredito que está a fazer um bom trabalho porque a minha pele está exactamente da mesma cor e já tenho andado a apanhar bastante sol na cara. Está uma review deste produto já a caminho.
The Époux Everyday Perfect Sun cream SPF 45 PA+++ - coming to its end meaning this can last up to two months, but no more than that. Ever since I’ve received it, I’ve been using diligently every day. I believe it’s doing a good job because my face has the same colour, it did not get darker and I’ve been walking  a lot in the sun. There will be a review coming soon.

Para finalizar uso o meu Essence Mattifying compact powder – também muito perto do fim. Fiquei muito impressionada com este simples pó! Não me causou quaisquer borbulhas e realmente matifica a pele e aguenta umas boas horas. Infelizmente a única coisa que tenho contra ele é não ter qualquer proteção contra o sol. E como o calor já se fez sentir não me sinto segura e por isso assim que acabar vai ser substituído pelo pó solto da Holika Holika com SPF50. Talvez quando o frio voltar…
On top I use my Essence Mattifying compact powder – also coming to its closure. I became very impressed with this simple powder. It caused me no breakouts and it actually mattifies the skin and holds for few hours. Unfortunately it doesn’t have any sun protecting abilities and since the heat has arrived I just don’t feel that safe, so it will be replaced by a Holika Holika loose powder with an SPF of 50. Maybe when the cold returns…

E este é o resultado depois dos produtos todos!
The result after all those products!

A minha pele tem reagido bem a esta rotina, mesmo com o problema do abuso do chocolate. Vamos a ver depois com os novos produtos o que irá acontecer. Há sempre o problema dos períodos hormonais, mas acho que isso é inevitável.
My skin has been reacting well to this routine, even after abusing all that chocolate on Easter, so we’ll see what happens with the new products. There is always the hormonal periods when things get a bit worse, but I’m sure that’s inevitable.

Espero que tenham gostado do post. Amanhã tenho d me levantar por volta das 5 da manhã, mas eu depois conto tudo mais tarde.
Hope you enjoyed this post. Tomorrow I will have to wake up at around 5 o’clock in the morning, but I will tell you and show you more of that later.


Fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Take care! See you on my next post!
Xana


26 comments:

  1. good to know that the secret key cream is working well, i almost bought the whole line because they we're on sale in gmarket. the eye cream sounds nice, my current eye cream moisturizes well but the lines in my undereys are still too deep hehehe my sister said there's no more hope for them

    ReplyDelete
  2. The snail cream sounds promising. I like it that it could hold the oil and shine back for hours when applying this and then sunscreen rather than just sunscreen alone. That in itself is already a winner. It's nice to use stuff up till their end. I have a few products which work well for me always being repurchased but there are also some which I've tried and don't suit me and then they are just left there.

    RYC:
    You're most welcome, Alexandra! Ah... by the time I reply to your comment it could be your birthday since it is 31 May where I am. Happy birthday, dear! We are fellow Geminis then! xoxo

    ReplyDelete
  3. Adorei sua rotina, ve pela foto como sua pele esta linda , suave.
    Os produtos estao realmente lhe fazendo bem. Bjus

    ReplyDelete
  4. Good post, dear!

    Come visit →PANAMA ASTI
    post comments or reviews... Me will be very nice :)

    ReplyDelete
  5. Great products and beauty tips!!!!
    >Kisssssssss

    ReplyDelete
  6. Does the Secret key Snail gel help you to reduce acne and fades the dark spot (if you have any)? Lovely post that you have. Thanks for sharing your morning skincare routine :)

    xx,
    felishmichelle.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Oooh, everything sounds really lovely to use!!! Your skin looks great! :)

    Layla xx

    www.sprinklesofstyle.co.uk

    ReplyDelete
  8. Great products,after reading your review of its, I'm really interesting in this powder and your review reminds me that finally I have to buy eye cream to myself!

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. A pele tão perfeitinha :))
    Beijinhooo*
    www.flordemaracuja.pt

    ReplyDelete
  10. Great post! BEAUTIFUL! http://outsidefashioncatwalk.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  11. Great skin care routine, my dear!
    xx

    ReplyDelete
  12. very nice :)

    http://sbr-fashion-fashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. This routine looks perfect!
    Kisses

    NEW POST

    www.angelswearheels.com

    ReplyDelete
  14. Ohh :o You have really nice skin! I should try these tips out! :D Thank you!

    xoxo
    Strawberry Bunny

    ReplyDelete
  15. Nice. Thanks for sharing the tips and tricks of your morning routine.

    ReplyDelete
  16. always love hearing others skin routines! Looking fab
    xo
    H

    http://www.dolledupdaily.com

    ReplyDelete
  17. Great post :)
    I should do more for my Skin!!

    http://coco-colo.blogspot.de/

    ReplyDelete
  18. great post!! i think i finally found something that works for me..but i will have to see...

    www.simplymee89.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. ive heard a lot of good reviews on the essence powder :) i forgot to suggest it to my bestfriend. she's not a big makeup person but lately shes been having problems with oil control. i recommended the stay matte powder of rimmel but ill mention essence next time i speak with her :D

    ReplyDelete
  20. I want to try the snail cream too, thanks for the tips ^^ and thank you for sharing your routine :)

    ReplyDelete
  21. Interesting post
    Thanks for sharing your advice

    http://coco-colo.blogspot.de/

    ReplyDelete