Tuesday, 1 April 2014

Weekly twitter from 24 to 30 of March 2014

Dia das Mentiras! Mas eu não vou contar nenhuma, só um breve desabafo: se os homens são como os autocarros, ou seja, perde-se um, vem logo outro atrás, então eu tenho estado na paragem ERRADA há bastante tempo!!!
E agora que já desabafei, vamos prosseguir com as fotos da semana. Foi uma semana literalmente sombria, mas que não teve só a ver com o tempo. Era tão fácil culpar sempre o tempo! Já me estou a perder de novo…
April fool’s Day! But I won’t be telling you any lies, just a brief comment: if men are like busses, if you miss one it’s ok because another one will follow shortly, then I’ve been waiting too long at the freaking WRONG stop!
Now that I’ve got that out of system, let’s proceed to my weekly pictures. It was a gloomy week, not only because of the weather. It would be easy to blame everything on the weather! Loosing myself again…

Comida saudável, embora algumas pessoas discordem devido ao ovo. Mas eu adoro oves e ovo cozido ainda é o único que o meu estômago aguenta sem se queixar. E depois fica sempre tão bem com o peixinho cozido e com a cenoura crua! Eu gosto de desfazer as batatas em puré, sim como se faz às crianças! Processem-me se quiserem!
Healthy food, though some might disagree because of the egg, but I love eggs and boiling is the one way I can eat them without them harming my stomach. Besides, it goes really well with the fish and raw carrots! I do like to mash the potatoes, yes, like we do for children! So sue me if you will!

O meu novo produto para retirar a maquilhagem dos olhos da Garnier. Diz que remove maquilhagem à prova de água, mas infelizmente não tenho maneira de testar esse facto. No entanto dos muitos produtos que tenho usado este é sem dúvida o melhor, especialmente por não ser oleoso, não deixa qualquer vestígio de óleo depois de ser aplicado.
My new Garnier eye make-up remover. It says that it removes waterproof make-up, something I cannot test, but from the many products I’ve used, this one is definitely the best, specially because it’s not oily, there is no oily residue left!

E as minhas unhas que já mostrei no post anterior. ……..Estou a segurar num creme para as mãos da Essence que também ajuda a cuidar das cutículas e das unhas. É à base de iogurte e cálcio, mas por alguma razão, cheira a banana!
And my nails that you already saw on my latest post. Day… I’m holding an Essence hand lotion that it also helps taking care of your nails and cuticles. Contains calcium and yoghurt but for some reason it smells like banana!

Fardamenta e uma eu deprimida! Não estava nos meus melhores dias (tem sido assim ultimamente) e nem sequer ajeitei o cabelo. Deixei-o como estava, mas vá lá que a foto não ficou muito má.
A fardamenta é composta por 4 coisas (excluindo a roupa interior, claro que não se vê!)
Outfit and moody bad-day me! It wasn’t my best of days (it has been like that lately) and I didn’t even fixed my hair just let it the way it was but luckily the picture did not turn to bad.
4 items comprised my outfit on that photo (excluding underwear that it’s not visible of course!):


Ténis pretos de salto – by Primark
Collants cor de pele – by Calzedonia
Vestido bordeaux com flores – by Sfera
Casaco quente preto – by Bershka, já deve ter pelo menos uns 8 anos

Black heel sneakers – by Primark
Flesh coloured tights – by Calzedonia
Burgundy winter dress with flowery print – by Sfera
Black warm coat – by Bershka, has a few years old, at least around 8

Rosa porque as flores do vestido são um rosa pálido. Infelizmente só usei a fardamenta durante umas horas e depois tive de mudar por causa da chuva. E esta semana, lá vou ter eu de voltar à minha roupa mais escura. Já tentei usar cores mais alegres e claras e os collants cor de pele, mas não me sinto nada bem e ando cheiinhas de firo! Neste caso, é psicológico, eu sei.
Pink, because the flowers on the dress are a pale pink. Unfortunately only used that outfit for a couple of hours due to the rainy weather. And this whole week I will have to go back to darker clothes. I’ve tried using brighter colours and the flesh coloured tights, but it just feels weird and I feel so much cold! It’s psychological, in this case, I know. 

O meu próximo post vai ser com certeza sobre as comprinhas do mês. Também acho que abusei um bocadinho, mas o que me custou mais caro, depois das botas, parece estar a ter resultados positivos e vai durar para muito, muito tempo!
My next post will probably about my monthly haul. I think I might have exceeded a little, but the most expensive thing, right after the boots, seems to be producing positive results and it will last me for a very long time!


Fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Take care! See you on my next post!
Xana 

13 comments:

  1. here t's so sunny and hot that 5 minutes after I take a shower, I'm already sweating
    maybe you're not in the wrong stop, maybe it's not yet scheduled?
    and yes, I'm into tea and english breakfast seem to be a staple, well you can never go wrong with english breakfast :)
    smile, quoting a local song here "there's a rainbow always after the rain"

    ReplyDelete
  2. Que bonita, adoro :)
    Beijinhoooo*
    www.flordemaracuja.pt

    ReplyDelete
  3. Que bom que vc come healthy, tambem tento ao maximo nao e facil, adorei seu look,ta lindo seu vestido!
    Bjus lindona!

    ReplyDelete
  4. So cute!
    Thanks for visiting my blog!
    Fashion blog

    ReplyDelete
  5. Amazing photos! You look really great :)

    Follow me on:
    SPIKED-SOUL.BLOGSPOT.COM
    SPIKED-SOUL FACEBOOK
    BLOGLOVIN
    Have a nice day!

    ReplyDelete
  6. Como homem permite-me que discorde desse provérbio. Acho que hoje em dia tanto homens como mulheres estão mais exigentes no que diz respeito às relações e relacionamentos. As pessoas estão mais livres, gostam de passar mais tempo sozinhas [isto é, sem compromissos sérios] e de maneira geral, pelo que vou vendo, assim vai continuar.

    Acima de tudo mantém-te fiel a ti mesma. Os homens gostam de mulheres interessantes, que saibam conversar sobre tudo e mais alguma coisa. ^^

    Beijinhos e boa sorte :3

    ReplyDelete
  7. i lold at your "if men are like busses ..." :D belated happy april fools day xana! :) cause of you im not waiting for that garnier product to hit the PH really wanna try it. and i just wanna comment on how big and cute your cellphone case is :)

    ReplyDelete
  8. Would you like to FOLLOW ME ON GFC?
    Follow me first, then I will Follow back :)

    zelaldecoa.com

    Loved your Blog :*

    Hugs,
    Liz

    ReplyDelete
  9. my eyes totally zoomed in on that phone case. too cute not to notice :) love it!

    ReplyDelete
  10. Hey beauty you have a really nice blog,love your style,taste and pictures . Have a nice day =)
    http://www.obsessionwithfashion.blogspot.com/

    ReplyDelete