Monday, 7 April 2014

Twitter week from March 31st to April 6th

Hora das fotos!
Com a semana de chuva e frio não deu grande vontade para tirar fotos de jeito, nem para fazer grande coisa para além das obrigações.
Picture time!
With a rainy week, I didn’t feel like taking good pictures nor doing anything else besides the usual daily and busy chores.

 As botas ficaram completamente encharcadas e demoraram 3 dias para secar e ainda tive de usar o secador para ter a certeza que estavam bem secas. Ficaram assim SÓ ao fim de meia hora de ter andado à chuva! Hoje ao menos está sol, ao contrário da foto que se pode ver ao lado.
The boots got completely soaked and it took 3 whole days for them to dry and I still had to use the hair dryer to make sure they were ok for me to wear again. They got soaked after ONLY half an hour of errands! Today the sun shines, unlike the photo on the right.

Foto tirada no Ikea. Pode-se fazer isso? Peço desculpa se é proibido, mas vi la outras pessoas a fazerem o mesmo… NÃO FUI SÓ EU!!! Uma cozinha à moda antiga que para mim me transmite um sentimento de conforto, alegria e nostalgia.
Os meus futuros catos ou só um cato, francamente ainda não sei, mas de tantas sementes, espero que seja mais do que um. Entretanto também já semeei morangos e hortelã. Sim estou a pensar em criar um pequena hortinha cá em casa.
Eu, com uns óculos antigos porque os atuais tiveram um acidente e precisam de ser arranjados. Só no fim da semana. Mas pareço tão crominha com estes da Roberto Cavalli…e são um bocado pesados.
Photo taken at Ikea. Can you do that? I sincerely apologize if it’s forbidden, tough others were doing the same… IT WASN’T JUST ME!!! Anyway, an adorable old style kitchen that transmits me comfort, joy and nostalgia.
My future cacti or just one cactus, I honestly don’t know, but from all those seeds, I truly hope I get more than one. Already planted strawberries and peppermint. I’m planning on creating a little garden indoors. Let’s hope I can make it work.
Me, with my old spectacles (yes, British style!) because the ones I’ve been using suffered an accident and need fixing. Magic would come in handy now! Only by the end of this week will they be ready for me to wear them again. I feel so nerdish with those Roberto Cavalli ones… and they are sooooo heavy.

Estou mortinha para que os meus óculos fiquem prontos! Não consigo estar muito tempo ao computador ou a ler, por exemplo. Eles são mesmo muito pesados e acabo por não os usar o dia todo.
I can’t wait for my spectacles to be fixed! I can’t stay long in front of the computer, or reading for example because they are really heavy, so I end up not using them much.

Por isso peço desculpa pelos posts feitos e pelos que poderei fazer esta semana, e por todas as asneiras e erros ortográficos que possam advir desta situação. E também por possíveis demoras a responder e a comentar os posts dos vossos blogs.
So I do apologize for the short posts that I did and will do this week, and for all the mistakes and misspellings and the late replies and comments to your blogs


Fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Take care! See you on my next post!
Xana 

8 comments:

  1. Lovely pics.... I <3 Ikea!!!
    You are so pretty in the last pic!!!
    Kisses doll!!!

    ReplyDelete
  2. Nice blog. Follow for follow?

    http://gabriel-data.blogspot.com/

    Follow me, when I see I follow you back.
    When you follow my blog, write me on comment.
    www.gabriel-data.blogspot.com - MY BLOG

    ReplyDelete
  3. nice eyeglasses my dear :)

    http://www.lavinajampit.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Your kitchen looks very cute! I've just come across your blog and I'm your newest follower via GFC, Bloglovin and G+. Hope you will follow back, so we can stay in touch!
    Baci,
    Coco
    Coco et La vie en rose / Bloglovin / Facebook

    ReplyDelete
  5. Oh no! Wet boots!

    Super cute kitchen, babe!

    -Ashley
    http://lestylorouge.com

    ReplyDelete
  6. I just bumped into your blog and after scrolling through your posts, I must say I really like it :) How about we follow each other? :)

    Kisses from Zurich,
    K.

    http://beneaththecoat.blogspot.com

    ReplyDelete