Monday, 28 April 2014

Twitter week from 21 to 27 of April, 2014

Eu sei que este post deveria ser sobre a minha rotina de pele, mas o meu tempo e a minha cabeça foram ocupados por médicos e por assuntos de condomínio. Trago-vos assim a minha semana em fotos, mas como o já mencionado post está escrito, só precisa de uns ajustes, devo partilhar convosco esta semana que entra.
I know this was supposed to be my post about my skin care routine, but unfortunately my time and mind were taken by doctors and condominium issues. So I bring you my week in photos but since the aforementioned post is already written, just needs a few minor adjustments, it should be shared with everyone this upcoming week.

 E temos comida de novo! Ou melhor, doces! Marcado de Pastelaria tradicional portuguesa e design em Cascais, que decorreu este fim-de-semana. Tinham uns doces bem apetecíveis e bonitos e também chocolates, mas acabai por me ficar por uma fartura à saída. E o gelado da McDonalds que comi neste sábado cheio de chuva e invernoso. Claro que vou estar de dieta esta semana que entra…
Food once more! Or more precisely, sweets! Traditional Portuguese sweets and design market weekend in Cascais. They had some really pretty and yummy sweets and chocolates, but I decided to eat what we call “fartura” on the way out. It’s fried dough covered in cinnamon and sugar. Good, but HORRIBLE when it comes to greasiness… a couple of times a year can’t be that bad! And the MacDonalds ice-cream that I ate on the rainy and wintery Saturday. Again, will be on a very strict diet this upcoming week…

Saí para ir ao correio buscar o creme de olhos Returning Starfish da Mizon, 5 minutos antes do carteiro me vir entregar o segundo presente da Avó e depois lá tive de eu ir de novo ao correio ao fim da tarde! É a estrela pequena à direita. A grande mostra então os dois presentes de anos que oferecemos à Avó. O sérum tem mesmo um aspeto luxuoso e eu depois mostro bem a garrafinha no meu haul do mês.
Não conseguia ver as minhas unhas “nuas” e acabei por fazê-las de novo. Não tenho jeiteira nenhuma para nailart…e as supostas gotas de tinta estão horríveis! Por isso adoro os autocolantes, que dão logo outro aspeto às unhas sem esforço!
Went to the post office Monday morning to pick up the Mizon Returning Starfish eye cream just 5 minutes before the mailman came to deliver the second present for grandmother and I had to go there again in the afternoon! It’s the small star on the right. Big star above are the two presents we offered Grandmother. The serum looks really, really luxurious and I will show you the bottle a bit better on my haul.
I couldn’t stand to see my nails naked so ended up doing them again. I’m so lousy when it comes to nailart… the drops of paint look terrible! Nails stickers are such life savers to make your nails look cute and pretty without any effort!


 Passando à fardamenta da semana, com a qual apanhei um bocado de frio… o que francamente já acho ridículo dado que estamos quase em Maio.
On to the outfit of the week with which I felt cold while going out… though honestly I think it’s ridiculous since it’s almost May.
As minhas botas alentejanas
Leggings beges da Primark
Camisa branca de algodão da Sacoor Brothers
Colete de lã da Tintoretto
Blazer da Zara
Cachecol quentinho da Primark

My usual boots from Alentejo
Beige leggings by Primark
White cotton shirt by Sacoor Brothers
Wool vest by Tintoretto
Blazer by Zara
Wool scarf by Primark


E sim, estava cheia de frio!
And yes, I was still cold!

Como já disse, o post está escrito e também já comecei a tratar das comprinhas deste mês. Não são muitas coisas, mas são interessantes e uns quantos que ainda nem os experimentei, mas está quase a chegar a altura. Portanto fiquem atentos e atentas ao meu próximo post!
As I said, the post is already written and I already started working on the haul post as well. There are not that many items, but interesting ones and quite a few that I haven’t tried yet, but it shouldn’t take long. So stay on the lookout for my next post!

Fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Take care! See you on my next post!
Xana

20 comments:

  1. Nice outfit. It is also cold buy us. I am wearing my winter clothing still.

    ReplyDelete
  2. Hello doll!
    You have a very nice blog, i liked it :)
    I invite you to visit mine and if you like we can follow each other?
    Just let me know in my blog!
    Gettings
    Alisa

    http://alissagromova.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. great post! thank you so much for following me on GFC :) I followed back!

    www.simplymee89.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Cool look and lovely manicure!!!
    Kisses from Italy doll!!!

    ReplyDelete
  5. Bonito post!!! me encanta tu look!!!
    Que tengas un buen día!! y mi g+ para ti!!!:)))

    Besos, desde España, Marcela♥

    ReplyDelete
  6. Nice pics! Love these styles! They all look genius!
    Thanks for your sharing and posting!
    Have a nice day!


    http://www.aekk.com

    ReplyDelete
  7. lovely looks dear ! xx
    www.ambifashion.com

    ReplyDelete
  8. oh Ice Cream, I needed that now since it's too hot here..such a hassle to go to the post office twice.haul post please :D

    ReplyDelete
  9. cute outfit! i want to try those doughnut things >..> is it like malasadas? please review those products if you get a chance, or did you mean they are gifts for your grandmother? how lucky for her if so! hehe. ;)

    ReplyDelete
  10. Se tiver a chance, experimente aquele blush. Ele é mara! *.*

    Fiquei com vontade de comer pastel! hehehe! Não achei que suas unhas ficaram feias... Eu adorei! Ah, e o look também ficou lindo!

    Ótima terça, Alexandra!

    Beijo! ^^

    ReplyDelete
  11. olá flor passando aqui pra conhecer seu blog e deixando convite pra q conheça o meu
    http://design-visuall.blogspot.com.br/
    bjs...

    ReplyDelete
  12. Thanks a lot for your follow, I follow back :)
    Keep in touch!
    Kisses

    http://alissagromova.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Lovely post sweetie. Love your chic outfit in the last one. Beautiful.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    ReplyDelete
  14. Lindo seu look amiga, adorei!
    Adoro os doces tambem LOL!!
    Kisses

    ReplyDelete
  15. Thanks for sharing! Hope you're having a good week!

    -Ashley
    http://lestylorouge.com

    ReplyDelete
  16. sounds like you had a fun and busy week so far! I agree about nails though! ox

    htt://www.attraction2fashion.com

    ReplyDelete
  17. You're so cute !

    Bisous !
    Sofia
    http://nuagedemoutons.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Loved ur manicure n outfit :)

    ReplyDelete
  19. Such a lovely post - your outfit is so cute too!! :)

    Layla xx

    www.sprinklesofstyle.co.uk - hope we can follow each other xx

    ReplyDelete