Monday, 21 April 2014

Twitter week form 14 to 20 of April 2014

Passou mais uma semana. E sim, eu ataquei o meu coelhinho de chocolate ontem, mas ainda não o comi todo! Muito bom chocolate com uns bons pedaços de avelãs!
Another week has gone by. And yes, I attacked my chocolate bunny yesterday, though I didn’t eat it all! Very good chocolate with quite a few big chunks of hazelnuts!

 Sábado foi o aniversário da Avó Nanda. Fomos almoçar fora a um restaurante com comida muito boa e muito em conta. A avó a comer o seu adorado arroz doce e à direita, o meu não muito bom embrulho para um dos presentes que eu e o avô comprámos. Eu depois mostro fotos no haul deste mês. O outro presente, fui buscá-lo hoje aos correios, porque quando o senhor carteiro o veio entregar hoje de manhã, tinha ido eu precisamente levantar uma encomenda da Coreia do Sul. Claro que o segundo não teve direito a embrulho, dado que eu não sabia o tamanho do produto, mas a avó também não se importou com isso. Também vou mostrar o que é no haul do mês e sim, ambos os presentes foram encomendados da loja online Korean Queens. O que fui buscar hoje tem um cheirinho divinal e tem um aspeto tão luxuoso!

Saturday was grandmother Nanda’s birthday. We went out for lunch at a very affordable and good restaurant. Grandmother eating sweet rice that she loves, on the left and my not very good package for one of the presents grandfather and I bought her. I will post the present on my monthly haul. The other gift, I went to pick it up at the post office today, because when Mr. Mailman arrived at my door this morning, I had gone to the post office to retrieve an order from South Korea. Of course the second didn’t have a “pretty” wrapping because I myself had no idea of its size… but grandmother didn’t really mind much! I will show you also on my haul and yes, both gifts are from Korean Queens online store. The one I gave grandmother today, smells divine and it looks very luxurious!

 As bonitas flores foram um presente para mim, da senhora que trabalha cá em casa todas as segundas e que é um doce de pessoa. Tenho de admitir que ganhei o dia com aquele presente!
O meu coelhinho de chocolate, segundos antes de lhe ter comido as orelhas, na manhã do domingo de Páscoa e uma foto do dia cinzento que se pôs. O tempo não tem ajudado em nada. Entretanto, o coelho já se foi todo…
Comi tantas amêndoas com a capa de açúcar, as rosa e brancas…que até sinto vergonha! Mas como já acabaram (ainda bem) já voltei à minha dieta normal. Mas são tão boas!

The pretty flowers were a gift for me, from the nice and sweet lady that works at our house every Monday. I have to admit that her gift rally made my day!
The chocolate bunny still in one piece, just before I took a bite at its ears, on Easter morning and the very grey day it turned out to be. Weather hasn’t been helping at all. Of course the bunny is all gone, now…
I ate a lot of sugar coated almonds… so ashamed! But since they aren’t selling them anymore (thankfully) I will go back to my regular diet. But they sure tasted good! 


Espero que tenham tido um ótimo fim-de-semana!
O meu próximo post deve ser sobre a minha rotina de cuidado de noite, mas atualizada. Houve coisas que tive de acrescentar, mas eu depois explico tudo melhor.
Hope everyone had a wonderful weekend!
My next post should be about an update on my night skin care routine. I had to add a few products, but I will explain it better.


Fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Take care! See you on my next post!
Xana 

25 comments:

  1. Very beautiful photos ;)

    I follow you beautiful blog. I hope you will follow me back and I will wait for you in my blog www.gabusiek.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Lovely pics!!!
    I hope you had a nice Easter weekend doll!!!!

    ReplyDelete
  3. nice pictures!!!
    kisses

    http://lestyledelapetiteblonde.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  4. the bunny looks yummy and the packaging of your gift actually looks pretty :)

    ReplyDelete
  5. Great post!

    -Ashley
    http://lestylorouge.com

    ReplyDelete
  6. That chocolate bunny is tempting ;) Have a nice rest of the week!

    http://bellapummarola.blogspot.it/

    ReplyDelete
  7. So yummy !



    Bisous !
    Sofia
    http://nuagedemoutons.blogspot.fr/

    ReplyDelete
  8. Hehehe... Bunny is finally all gone. I sometimes do that too. Not wanting to eat the animal till the last possible moment. I bet it was yummy. I wonder how does sugar almond taste like. It was a little gift that we gave to our wedding guests but we ourselves hadn't tasted it. Heard that it was not bad.

    Your grandma looked like she enjoyed herself and the lady who gave you the cheery flowers is so lovely. I love it when people do little things which briggten up people's day. I'm sure you also made your granmps very happy with the lovely time spent and the presents.

    Jo
    Jo's Jumbled Jardinière
    Jo's 2nd blog giveaway

    ReplyDelete
  9. belated happy birthday to your grandmother, dear :)

    https://www.lavinajampit.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Nice post!!! I like your blog!
    I follow you with GFC and Bloglovin now! I'm very happy if you do the same.
    Have a nice day!! and my like in bloglovin for your post too!!!:)))
    Besos, desde España, Marcela♥

    ReplyDelete
  11. Really love your blog! mind to check out mine? maybe we can follow each other :)

    www.thebeautyyoffashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. love your photos and the story behind them :) you're nana still looks fab for her age. say happy birthday to her from me and my family :) wishing her more happy years with you and more blessings too! :)

    ReplyDelete
  13. happy birthday to grandma nanda :) i enbvy every girl who got a chocolate bunny this easter i never got on growing up, only chocolate eggs and sugar eggs ^^

    PS : cute giftwrap on her gift :D

    ReplyDelete
  14. Adoro as flores ;)
    Beijinhooo*
    www.flordemaracuja.pt

    ReplyDelete
  15. cute photos and the chocolate bunny looks so good!

    http://steph-g.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Great post!
    Great blog, I'm a new follower on bloglovin and GFC
    would you like to follow each other?

    ReplyDelete
  17. Lovely post and blog! :)

    Do you want to follow each other? :)
    FantasyFashioned
    xoxo ♥

    ReplyDelete
  18. Happy Birthday to your sweet nana !!! great post my dear :) xx
    www.ambifashion.com

    ReplyDelete
  19. Oh very cute pics!
    Happy Birthday to your grandmother~
    xx

    www.sakuranko.com

    ReplyDelete
  20. Very cute pictures, have a great week!!!

    http://lavenderloafers.com

    ReplyDelete
  21. Lindas as fotos.

    Estou seguindo aqui, retribui seguindo meu blog? Coisas de Espelho
    Beijos.

    ReplyDelete
  22. Também quero um coelhinho :)
    Beijinhooo*
    www.flordemaracuja.pt

    ReplyDelete
  23. Lovely photos - the chocolate is the best!! I don't need an excuse to eat chocolate but Easter is good for that haha! :)

    Thank you so much for your lovely comment on m blog - I have now followed you back and I hope we stay in touch!

    Cant wait to see more from you!

    Layla xx

    www.sprinklesofstyle.co.uk

    ReplyDelete