Monday, 14 April 2014

Twitter from the 7 to the 13 of April, 2014

Nunca se deve pensar, muito menos dizer: as coisas não podem piorar! Posso controlar não proferir essas palavras, mas ainda não consegui treinar o meu cérebro para não as pensar.
You can never think, much less say the following: thing just cannot get worse! I can control not saying it, but I haven’t been able to train my mind not to think it.

O ano passado não acabou bem. Uma das minhas irmãs deu-me com os pés e ainda me apunhalou pelas costas e ainda consegui arranjar discussão com a minha Mãe. Este ano começou com a minha avó extremamente deprimida e eu com um sentimento de culpa imenso. Depois ainda veio a notícia de que a minha outra avó, da parte do meu Pai, não estava bem. Ainda consegui ir vê-la a casa, umas poucas de vezes, nestes últimos meses. Entretanto parece que as pessoas andam a “desaparecer”, se é que me entendem. Desde pessoas que conheço pessoalmente, a familiares e até da minha própria família. Tem sido um sentimento de perda no geral e por todo o lado! Este fim-de-semana, um vizinho aqui do prédio também morreu. Já o conhecia desde pequena, era uma das pessoas mais educadas e boas que conhecia. Foi assim, de repente! Hoje o meu Pai telefonou-me a dizer que a Avó (a mão dele) está de novo no hospital. Desta vez, ele pensa que está só à espera DO dia… Tenho perdido tanto, em tão pouco tempo, que não sei como me sentir. Nem como reagir. Só há uma coisa que me faz seguir em frente, embora não saiba por quanto tempo mais: porque se mantiveres a Esperança viva, ela manter-te-á vivo. E também não quero perder a minha Fé.

Last year ended with one of my sisters kicking me in the butt and stabbing me in the back, plus a quarrel with my Mother. This year started with my grandmother extremely depressed, of course and with me felling a huge guilt. Then finding out my other grandmother (my father’s mother) wasn’t doing so well either. Still managed to visit her, a couple of times, throughout these last few months. In the mean time, it seems people are “disappearing”, if you know what I mean. Whether it’s people I personally know from around the neighbourhood or family members from my family and also from people I know. It’s been a sense of loss altogether, everywhere! This weekend another neighbour from our building passed away. I knew him since I was a child, one of the most polite and good people we knew. Just like that! Today my father called me telling my grandmother is hospitalized again. This time, he believes, just waiting until the day comes… I’ve been losing so much and in so little time, that I don’t know how to feel or how to react.  There is just one thing that keeps me going, though I don’t know for how long: because if you keep Hope alive, IT will keep you alive. And I really don’t want to lose Faith either.

Peço desculpa, mas precisava de escrever, já que não posso gritar.
Sorry about the rant! Just needed to get that out, because I can’t scream.

Fotos do twitter.
Twitter photos.

Duas lip tints que adoro e tenho usado quase todos os dias. Eu começo a perceber bem, porque os coreanos gostam tanto disto. A sombra coral é um backup de uma das minhas favoritas até à data.
Como as minhas unhas ficaram depois de retirar o verniz de gel com as flores que tinha feito. Ficaram normais e sem estragos e uns dias depois resolvi pintá-las de novo. Não consegui resistir!
Consegue-se ver um bocado de um coelhinho de chocolate, à esquerda da foto, que não durou muito tempo. O coelhinho inteiro ainda está no meu quarto! Incrível! Será que aguenta até à Páscoa?

Two lip tints that I’ve been using almost every single day. I truly understand why the Koreans love it so much, now. The coral eye shadow is a backup of one of my favourites to date.
The result of removing the flowery gel nails I did. They look very normal, with no damage and a couple of days later I did them again. Couldn’t resist it!
You can see a bit of a chocolate bunny on the left of the photo that didn’t last long. The whole bunny is still in my room, waiting for Easter. Amazing! Will it get there in one piece? 

A minha fardamenta da semana, para um dia de sol, mas com algum frio. Nem sei como aguentei o dia inteiro sem collants…
E os meus morangos ganharam vida! Hoje, já tenho 4 rebentinhos! Espero que saiam dali uns morangos bem deliciosos.
My outfit of the week, for a sunny day with a bit of cold. I don’t know how I managed to spend the entire day without tights…
And my strawberries came to life! Today I saw 4 tiny sprouts. Just hope they can handle and give very delicious strawberries.

As minhas adoradas botas – loja aqui no bairro
Saia justa vermelha – comprada em saldo, no ano passado Stradivarius
Camisola de malha – Sfera

My adored boots – store in the neighbourhood
Red tube skirt – by Stradivarius, on sale, last year
Knit sweater – by Sfera

As minhas adoradas botas – loja aqui no bairro
Saia justa vermelha – comprada em saldo, no ano passado Stradivarius
Camisola de malha – Sfera

My adored boots – store in the neighbourhood
Red tube skirt – by Stradivarius, on sale, last year
Knit sweater – by Sfera

Foi tudo por hoje. Só peço aos meus queridos leitores e leitora e às pessoas que deixam comentários, que sejam um bocadinho pacientes com os comentários que vou devolver, podem demorar um bocadinho.
This was all for today. I just ask that my dear readers and the people who comment, to be a bit patient with receiving the comments back, because they might take a while.  


Fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Take care! See you on my next post!
Xana

18 comments:

  1. Lovely nails and cool look!!!
    Kisses hun!!!

    ReplyDelete
  2. im sorry for your loss :( its pretty natural to feel so strongly about these so rant away were here to listen, hope you are feeling better <3

    ReplyDelete
  3. My best wishes to you sweetie~
    Thanks for share your lovely pics of your nails~
    xx

    ReplyDelete
  4. nice ootd-slash-selfie :)

    http://www.lavinajampit.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Good Morning honey. Thx for dropping by my place. I already follow you, you can see my avatar in the middle of the second row.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    ReplyDelete
  6. You're too cute!

    -Ashley
    http://lestylorouge.com

    ReplyDelete
  7. Great post! Love your blog, how about we follow each other via GFC? (google friend connect) just let be know on my blog and I'll be sure to follow back! x

    http://rachaelsmode.blogspot.ie/

    ReplyDelete
  8. Kisses, thanks for visiting on my blog :)

    ReplyDelete
  9. I'm sorry about what's happening in your family. I wish you all the best and feel free to email me if you ever need to chat! Cute photos and I will hope with you! xx

    <(`) Hoda || JooJoo Azad ~ Free Bird

    ReplyDelete
  10. Cute picture, I love red and white combos. thx for the followed honey! ox

    http://www.attraction2fashion.com

    ReplyDelete
  11. Nossa!! que confusao na sua familia. Familia e assim mesmo somuda o endereca, te desejo muita sorte ,amiga!
    bjus

    ReplyDelete
  12. I hope your year gets better dear :( it sounds like so much stress to deal with at once. Usually though, things get worse before they get better. I hope it happens sooner than later <3 be strong, and remember you can always talk to me or your online friends if you need someone to listen.

    ReplyDelete
  13. Hi dear,
    Sorry about that, hope your year gets better,
    I just found your blog and it's great, follow you right now, hope you can follow me back :)
    Lots of love
    2minutosblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Sweetie I'm so sorry about all that happened to you!! Sending tons of love
    Baci,
    Coco
    Coco et La vie en rose / Bloglovin / Facebook

    ReplyDelete
  15. I'm sorry for your loss sweety stay strong..

    http://steph-g.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. És linda princesa, levanta a cabeça :)
    Beijinhooo*
    www.flordemaracuja.pt

    ReplyDelete