Tuesday, 18 March 2014

Weekly twitter from 10 to 16 of March 2014

Mais uma semana de twitter com ZERO fotografias de comida! O chá não conta, mesmo que tenha o suposto sabor a cupcake.

Another week of photos with ZERO food photos! Tea doesn’t count, even if it it’s supposed to taste like a cupcake!

Muitas letras com muitas cores. É o meu diário de beleza, isto é, onde eu escrevo todos os produtos que utilizo, incluindo alguma maquilhagem, com todas as explicações necessárias e reações boas ou más, para mais tarde saber o que posso continuar a comprar ou substituir. E claro, para depois também poder fazer as reviews como deve de ser e quem sabe, realmente ajudar alguém a tomar alguma decisão sobre o que gostaria de experimentar ou não. É certo que as review são extremamente pessoais e as pessoas completamente diferentes e únicas, mas eu já tenho lido tantas que me ajudaram imenso que gostaria de fazer o mesmo, pelos outros.
Comprinhas! Eu bem disse que este mês ia ser complicado, mas já não posso fazer mesmo mais nenhumas. Inda faltam tantas para mostrar… São coisinhas das marcas Catrice e Essence. São bastante acessíveis em termos de preço, mas de todo “marcas rascas”, e peço desculpa pelo termo, mas é para que se perceba bem. Ambas têm uma escolha imensa de produtos, qualquer pessoa encontrará pelo menos uma coisa que goste. Já tenho estado a usar algumas das coisas e ADORO! 

A lot of colourful words on my beauty diary. A place where I write down all the skincare products I use, morning and night. And a few make-up items as well, together with all the details of how those products work on my skin, something that allows me to remember what I can continue using and buy again and what I have to stop. And of course it also helps on my reviews so that they are detailed enough to help people decide on what they would want to try or not. Of course reviews are very personal and people are so different and unique, but I’ve read so many reviews that have helped me that I would love to return the favour and help other people as well.
Money spending. I did say this was going to be a tough month and that means that no more shopping this month! Besides I still have so many to show you… These are by brands Catrice and Essence. They are so affordable and are definitely not the “cheap brands” type. Both have an immense range of products that anyone will find something they like. I’ve been using a lot of the items and I LOVE them!



Chá verde com sabor a cupcake de morango. Parece promissor, certo? Ou pensava eu… Quando abri a caixa fiquei com um sorriso de orelha a olheira. Cheirava realmente tão bem a bolinhos de morango. Era como entrar numa pastelaria. Depois de por na água, o caso muda de figura. Com açúcar, sem açúcar, o sabor é horrível! Para onde foi o cupcake? Não sei. Fiquei extremamente deprimida. O meu gloss da Essence com sabor a strawberry cheese cake sabe mil vezes melhor. Dá vontade de comer.
As minhas botas (esqueçam as minhas pernas). Adoro as botas. Continuo a afirmar que são boas para andar e continuo a andar quase todos os dias com elas. E eu, às 4 da manhã de Sexta para Sábado por causa da constipação. Tive mesmo de me levantar e tomar comprimidos a ver se melhorava, mas depois já não consegui dormir grande coisa.
Hoje por acaso já estou melhor.

Green tea with strawberry cupcake flavour. Promising, am I right? So I thought…When I opened the box it was like walking into a bakery which placed a wide smile on my face. But when you add the water, thing change for the worst. With sugar, no sugar, it tastes terrible! Where did the cupcake go?? I wish I knew. Became so disappointed and depressed. My Essence strawberry cheesecake gloss tastes so much better and I just to eat it.
My boots (please excuse my thunder thighs). I love the boots. Continue to say that they are really good for walking and wear them almost every day. And me, at 4o´clock in the morning, from Friday to Saturday, because of the cold. I had to get up and take some pills to get better, but then I couldn’t sleep anymore.
Today I do feel better.


Peço desde já desculpa pela minha roupa desta semana. Não sei o que me passou pela cabeça. Acontece que eu pensava que o tempo estava mais quentinho e ia de pernas ao léu, mas mesmo antes de sair fui à janela e tive de tirar à pressa os primeiros collants que me apareceram à frente… estava tanto frio!
I apologize in advance for this week’s outfit. What was I thinking wearing those tights? They look horrible, but I thought the weather was warm and my idea was going out in bare legs. Then I went to the window just before going out and picked up the first pair of tights, in a hurry… it was so cold!

“AS” Botas – compradas aqui em Campo-de-Ourique
Collants brancos – by Primark
Calções beges – Zara Kids
Camisola branca (invisível) – by Primark, é quentinha e confortável
Blazer de Xadrez – Pedro del Hierro

“THE” Boots – bought here in Campo-de-Ourique, made in Portugal
White tights – by Primark
Beige shorts – Zara Kids
Invisible white fluffy sweater – by Primark
Tartan blazer – Pedro del Hierro


A capa em forma de abelha é muito engraçada, mas é grande e nada prática.
The bee phone case is really adorable but it’s very big. Not handy at all.



Fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Take care! See you on my next post!
Xana 

P.S. – agora, já me estou a sentir cansada e doí-me o corpo todo de novo… Ao menos consegui fazer o post e isso era a minha prioridade.
P.S. – now, I’m feeling a bit tired and my body is starting to ache again… At least I managed to do the post. That was my priority.

11 comments:

  1. E uam pena o cha nao ser bom, qdo vi a imgem me deu vontade de tomar um cha. Vc e muito engracada kkkkk.
    Melhoras lindona!! bjus

    ReplyDelete
  2. I really love your boots. sad for the tea, when I look at the picture I was like why is that not available here? and then your disappointed statement gave me a sigh of relief (sorry) but there are not a lot of good tea with flavor around me that are affordable so I always just look into the tea purchases of people in the net hoping someday they'll be in my cupboard

    ReplyDelete
  3. that cute ootd :)

    http://www.lavinajampit.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. I love your look.... amazing boots!!!!
    Kisses from Italy doll!!!

    ReplyDelete
  5. Oh the green eta with strawberry sounds delicious~
    xx

    www.sakuranko.com

    ReplyDelete
  6. The Green Tea with strawberry sounds delicious~
    xx

    www.sakuranko.com

    ReplyDelete
  7. Por acaso ainda não provei esse chá..

    Sónia
    Taras e Manias

    ReplyDelete
  8. Não conheço esse chá ...
    Beijinhooo*
    www.flordemaracuja.pt

    ReplyDelete
  9. The strawberry green tea sounds amazing :)

    ReplyDelete
  10. aww i wish i had a neat and pretty beauty diary like yours, my sort of beauty diary is in a form of excel file hehe :)

    ReplyDelete
  11. Awwwww Alexandra please don't catch a cold like I did!!!!! I love how blogging is your priority! And the tights incidents happens to all of us. don't worry. I would love to see bigger pictures of your gorgeous outfit and face!!! <3 <3 <3

    xoxo, Mango ❤
    Blog | Video

    ReplyDelete