Monday, 24 March 2014

Twitter week from the 17 to 23 of March of 2014

Os pássaros cantam e os jardins enchem-se de verde e de bonitas cores das flores. No entanto basta abrir uma janela ou dar dois passos para lá da porta para perceber que o Inverno ainda anda por aí.
Fotos do twitter numa segunda-feira! Ando a par com o calendário para o meu blog!
The birds are singing, the flowers are blooming and the gardens are turning green. However, all you have to do is open a window or step outside to realize Winter is still in the air.
Twitter photos. On a Monday! Keeping my schedule for the blog!


Primeiro o lanche. O típico, mas desta vez com compota de morango, que francamente prefiro mil vezes à manteiga. Também gosto muito de compota de maçã e de mel.
Compras! Um anel da Bershka que gosto imenso a um bom preço, um BB creme da Catrice sem parabenos e na cor mais clara que por incrível que pareça é dos poucos que consigo usar sem se notar muita diferença (a maioria fica sempre DEMASIADO escuros e ainda por cima eu sou clarinha, mas com um tom amarelado…vá-se lá perceber!) e depois a minha maluqueira do mês: o kit de Unhas de Gel em casa da marca Essence! Custou-me a dar tanto dinheiro, sem saber se realmente funcionava ou não. É certo que o forno LED posso aproveitar para outras marcas e é dos mais baratos, caso não resultasse. Mas sobre isso falarei mais tarde.

First my mid-afternoon tea, this time accompanied with strawberry jam, something I much prefer to butter. I also like apple jam and honey; all of these options are way better than butter, in my own personal opinion.
Shopping! A ring by Bershka that I really like and at a very affordable price; a BB cream by Catrice that’s paraben-free in the lightest shade which amazingly that it seems, it’s one of the very few western ones that you can’t tell much of a difference between my face and my neck (most of them are always too dark and though I’m quite fair… I have a yellow undertone for some reason!) and then my mad buy of the month: Gel Nails at Home kit by Essence! It was to take out that amount of money from my wallet but even if it didn’t work, I could still use the LED lamp with other brands because it is one of the cheapest. But more on that on a later post.

Eu não gosto dos meus pés e foi preciso muita coragem para mostrar esta foto, mas achei que as unhas ficaram engraçadas. Foi um teste, para depois tentar a mesma coisa nas mãos. Só usei vernizes da Essence porque também queria ver a durabilidade.
Do lado direito estou eu a gabar a minha liptint em flashy apricot da Essence (eu sei, mas a marca tem preços óptimos e tenho andado a comprar umas quantas coisas para ver se são de qualidade) e eu de novo na foto da esquerda, um bocado muito em baixo porque a minha constipação piorou. Mas entretanto já estou melhor. Vai e vem e é francamente chato e frustrante!
I don’t like my feet and it took a lot of courage for me to post such a picture but I thought the nails turned out cute. This was an experiment, before trying it out on my hands. All the nail polishes that I used are by Essence because I also wanted to see how long they would last.
Me showing off my flashy apricot liptint by Essence (I know, but it’s a very affordable brand and I’ve been trying out a lot of things to see how good it is) on the picture to the right and me again on the left feeling a bit ill from the cold that got worst. Now I’m already better again. It comes and goes and it’s annoying and frustrating!

Uma foto em tamanho normal para mostrar a maquilhagem dos olhos usando 3 cores só da paleta “all about Nude”, sim da Essence. 6 cores que embora tenham um efeito metálico não têm partículas brilhantes que depois se espalham pela cara toda ao longo do dia, Estas aguentam muito bem.
A normal sized picture that shows my eye make-up using 3 colours only from the “all about Nude” eye shadow palette, yes by Essence. 6 colours that although shiny they have no glitter particles and they hold very well with no smudges. 

Entretanto a avó fez-me o favor de me comprar um novo desmaquilhante para os olhos. É da Garnier e vou começar a usá-lo hoje mesmo. Se quiserem ver qual é é só aceder ao meu twitter ou instagram.
Meanwhile grandmother was kind enough to buy me a new eye make-up remover by Garnier that I will start using today. Check my twitter or instagram to see.

Fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Take care! See you on my next post!
Xana 

11 comments:

  1. Hi Alexandra! I LOVE essence, they are super affordable, cute AND have plenty of varieties to choose from! Loving your looks!!! <3

    xoxo, Mango ❤
    Blog | Video

    ReplyDelete
  2. Ficaste muito bem nas fotografias! ^^
    Beijinhos

    ReplyDelete
  3. Adorei a maquiagem!!
    Lindo o anel!
    Bjus

    ReplyDelete
  4. Que gira :)
    Beijinhoooo*
    www.flordemaracuja.pt

    ReplyDelete
  5. I love the nail-art and I love any make-up.
    -Ru
    You look so pretty and great make-up. :)
    -Ru
    Glitter And Blush
    [If you would like to show support by following each other, let me know? :)]

    ReplyDelete
  6. cuteness :)

    http://www.lavinajampit.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Hey Alexandra! The lip tint looks so gorgeous on you, it really compliments your skin tone and gives the natural red lips, not too overwhelming. :) You did a great job with your feet manicure, it looks very cute! I hope you're having a fantastic week.

    Take care always, love Christine ~ xo
    www.chriissydollxo.com
    BLOG | BLOGLOVIN' | TWITTER | FACEBOOK

    ReplyDelete
  8. That's a great ring!

    And it's always awesome to find a BB cream that's light enough. I have the same problem.

    gingercatqueen.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Oh very beautiful makeup, I love it how looks the color on your lips!
    xx

    ReplyDelete
  10. that ring is adorable! i love the details and your eyeshadow color is perfect :) looks so natural and barely there ;)

    ReplyDelete
  11. Linda, voltei pra avisar que tem uma tag la no blog pra vc. Espero que goste.
    bjocas!
    http://motive-to-be-pretty.blogspot.com/2014/03/tag-liebster-award.html

    ReplyDelete