Saturday, 15 March 2014

Lip care review: Labello and Carmex, March 2014

Eu não queria gastar muito dinheiro este mês, mas a coisa está a descambar… tem sido difícil e ainda por cima agora descobri uma coisa que me deixou maluca. Se resultar, claro! Acontece que só sei se realmente resulta, investindo o dinheiro em todas as coisas necessárias. O nome é “Gel nails at home” ou seja, unhas de gel para fazer em casa. Deixo aqui o link para poderem ver o que acham. Este post de hoje, demorou mais tempo porque passei os últimos dois dias a ler e a ver vídeos de muitas bloggers para decidir se compro ou não. Depende MUITO de cada caso, das unhas de cada pessoa… ou seja, a única solução é comprar e experimentar. Vejamo link e depois digam o que acharam. E também demorou porque estou OUTRA VEZ CONSTIPADA!!!!!!!!!!! O site oficial da marca.

I didn’t want to spend a lot of money this month, but… it’s been hard and I discovered something that left me super excited. If it does work! But I can only find out if it works on my nails if I buy all the needed products. It’s called “Gel nails at home” by brand Essence. I will leave the link so you can check it out. This review I’m posting today also took longer because I’ve spent the last two days reading and watching videos from many bloggers to decide if I should buy it or not. It depends A LOT on your own nails… so the only solution is to buy it and try it. Check out thelink and tell me what you think! And it also took some time because I’ve got A STUPID COLD AGAIN!!!!! The brand’s official site.

Neste post vou falar dos bálsamos para os lábios, ou como se diz em “velho português”, batons para o cieiro, que tenho estado a usar desde que o frio começou. Não deve ser muito grande porque não há muito mais a dizer a não ser se gosto ou não. São 4, de duas marcas muito conhecidas e antigas. Três são da Labello e um da Carmex

Lip treatments I’ve been using since the cold started, is the theme of my post today. It shouldn’t be too big, there isn’t THAT much to say, except if they work or not. Not that many, just 4 lipbalms from 2 very well-known and old brands, at least in Europe: 3 by Labello and 1 by Carmex.


 Carmex Cherry with SPF15: o pote amarelo com as cerejas, que se vendia em Portugal, desde que eu me lembro e assim continuou até aos meus 20 e poucos anos (já lá vão 10… ESTOU VELHA!!!), quando desapareceu! Agora já se vende nalgumas lojas de novo, mas só vejo os potes, que NÃO gosto nada, dado que não é higiénico, especialmente para se levar quando se sai de casa para os afazeres. Depois destes anos todos fiquei desapontada. A minha memória dizia-me que era o melhor que havia e que os meus lábios ficariam aliviados assim que o aplicasse e podia andar quase um dia inteiro sem precisar dele de novo. Agora, nada disso… ao fim de mais ou menos uma hora preciso dele de novo. No entanto quando se aplica provoca uma sensação refrescante que eu gosto bastante, mas não é o suficiente para me fazer comprá-lo de novo. Uso só em casa. Tem um cheiro um bocado intenso. Carmex lip care and skin care.

Carmex Cherry with SPF15 (the yellow pot with the cherries) was sold in Portugal ever since I can remember until I reached my early 20s (it’s been 10 years… I’m OLD!!!) and it disappeared! Now some places are selling it again, but only in these pots which I do NOT like, since they are not hygienic, most certainly not to bring about when you’re out on the street. After so many years I became disappointed. My memories told me that it was extremely good and your lips would feel so relived after applying it, you could spend almost an entire day without using it again! Now, not really… after more or less an hour I need it again. There is a COOLING sensation when you apply it which I really like, but not enough to buy it gain. I only use it at home.  Does have a bit of strong fragrance. Carmex lip care and skin care.


Labello Milk and Honey: tendo em conta o nome, ou seja, que é um batom de mel e leite, pensei que fosse muito hidratante, mas é o pior deles todos. Não tem uma fragrância muito forte e cheira mais a mel. Custa à volta de €2, mais coisa menos coisa.
Labello Fruity Shine Cherry: comprei porque deixa os lábios com um bocadinho de brilho e tingidos de vermelho, o que para mim é bom quando se está compressa ou não dá para andar a retocar batons ao longo do dia. O brilho desaparece ao fim de mais ou menos 1 hora, mas a cor mantém-se. É muito mais hidratante que o anterior e vou comprar quando este se acabar. Também à volta de €2, mais coisa menos coisa.

Labello Milk and Honey: thought this one would be very moisturizing considering the name, however it’s the worst, unfortunately. Doesn’t possess a very strong smell more on the honey side. Around €2, more or less.
Labello Fruity Shine Cherry: got this one because it leaves your lips with a bit of shine and with a hue of red colour, which is very good for when you’re on the go and don’t have a mirror to constantly touch up or put your lipstick. The shine disappears after an hour or so, but there is still a bit of colour left. Moisturizes much better than the Milk and Honey one. And I will repurchase it again. Does have a bit of an artificial cherry smell, but nothing too overpowering. Also around €2, more or less.

4 passagens, mas nos meus lábios, duas bastam, para se notar a cor.
4 swipes, but on my lips, 2 are enough to get the colour.

Labello Classic Care: o meu ABSOLUTO favorito, de TODOS os tratamentos que experimentei, incluindo Lierac, Avène, Roche-Posay, Uriage entre outros, que são bem mais caros e duram muito menos. Duas passagens chegam para sentir os meus lábios aliviados e suaves e dura bastante tempo. Quando ando por aí fora de casa, até me esqueço de o voltar a aplicar, ou seja, não sinto necessidade de o fazer. Em casa, se estiver ao meu alcance, aplico algumas vezes, porque sabe-me bem! Claro que já comprei de novo. Uso todos os dias, pelo menos de manhã e à noite e deve durar à volta de quase 2 meses. Não chega a €2.

Labello Classic Care: my ABSOLUTE favourite, of ALL lip treatments, including brands like Lierac, Avène, Roche-Posay, Uriage among so many others, that are by far much more expensive and last much less. Two swipes are more than enough for my lips to feel extremely comfortable and smooth and it last for long. When I’m out and about, I rarely reapply it because I forget, in other words, I don’t feel the need to use it again. At home, if it’s close to me, I do reapply it because it just feels really nice! Of course I’ve bought it again. Use it every day, at least twice (morning and night) and it should last for two months, or close to that. Won’t reach €2.

Conclusão! ADORO o Labello classic care, vou continuar a usar porque funciona nos meus lábios.
Conclusion! LOVE the Labello classic care, will continue to use it, does work for my lips.

Espero que tenham gostado do meu post e não se esqueçam de ver o link do verniz de gel e o site mesmo da marca que tem coisas tão giras!
Hope everyone liked my post and don’t forget to check out the gel nails link and the brand site, because they have such cool and cute products!



Fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Take care! See you on my next post!
Xana 



8 comments:

  1. Em mim e para mim, o Carmex deixa todos os outros amigos arrumados a um canto !

    ReplyDelete
  2. Acho que nunca usei este, mas é bastante conhecido ... Gostava de experimentar o que tem o tom vermelho :)
    Beijinhooo*
    www.flordemaracuja.pt

    ReplyDelete
  3. I love Labello!!!!!!!!!!!!!
    Kisses, Paola.

    ReplyDelete
  4. I believe we have the carmex that are in tube, haven't tried it but local bloggers seems to raved the lip balm. i find that lip balms with spf dries my lips

    ReplyDelete
  5. Nice review dear! Labello isby far my favourite brand, it's perfect :) How about following each other via GFC/Bloglovin'? I would love to :) just let me know on my blog and I'll make sure to follow back immediately! Have a nice day babe xx
    Isotta
    Red Velvet
    Bloglovin'

    ReplyDelete
  6. maybe carmex changed their formula on their lip balms? or maybe using it in a pot eventually will have a toll on the cream :( thanks for the heads up tho i wanted to get this in a pot lol i know its unhygienic but i thought it looked cute lol. and too bad Labello Milk and Honey didnt work well i really got excited just by reading its name :P

    ReplyDelete