Sunday, 9 March 2014

Late weekly twitter from 24 February to 2 March 2014

Um post das fotos do twitter, muito, mas mesmo muito atrasado!!!! Ainda é da última semana do mês passado.
São só quatro fotos. Não foi uma grande semana, pelos vistos.

A very, very late twitter post!!!! Still from the last week of February!!!!
Only 4 pictures, though. It wasn’t a great week, I suppose.


 É certo que tive de andar para trás e para a frente por causa de médicos. Umas vezes pelos avós e outras por mim, mas nada de grave, só consultas de rotina. E como podem ver pela foto maior à esquerda, o tempo esteve muito cinzento, monótono e tristonho.
A foto pequenina, que podem ver melhor no meu twitter ou instagram, retrata crianças vestidas para o Carnaval. Foi na sexta-feira anterior, o dia que as escolas escolhem para fazer uma festa de carnaval e uns quantos infantários decidiram mostram os meninos e as meninas pelas ruas do bairro. Os miúdos adoraram e as pessoas que viam também gostaram muito. Infelizmente, só consegui tirar essa péssima foto porque o meu querido telemóvel decidiu ficar sem bateria!
O meu cházinho de limão que tomo todos os dias a meio da manhã e um caldinho verde acompanhado de uma sandes de requeijão no Serra da Estrela do Cascaishopping. Belo almoço de fim-de-semana, delicioso e fiquei cheia. Hoje por acaso voltámos a comer…devia ter vergonha, eu sei.

I did have to go to the doctor a couple of times. Some things related with my grandparents and others with me, but nothing serious, just routine. And as you can see by the big picture on the left, the weather didn’t help. So grey, monotonous and sad.
The tiny picture you can see better on my twitter or instagram, portrays kids dressed up for Carnival. That was on the Friday before, the day schools usually have a bit of carnival party and some kindergartens decided to parade the kids through the neighbourhood. They had a lot of fun and people enjoyed it a lot, unfortunately I only got that poor photo because my phone’s battery decided to end!
Lemon tea that I usually have everyday halfway through the morning and “caldo verde” soup and a ricotta cheese sandwich! How yummy and fulfilling! It’s from a restaurant called “Serra da Estrela” that has franchising in almost every shopping centres. We had this weekend lunch close to Cascais. We had this lunch again today…I should be ashamed, I know.


Amanhã, não tenho outra alternativa se não telefonar para a alfândega para saber da encomenda que está atrasada. Por isso, ontem tive de comprar um primer para as sombras da marca Catrice que hoje já experimentei. O da Etude House que mudei de recipiente, já secou completamente, tornou-se impossível de usar. O que quer dizer que ao mudar para outro recipiente, só é utilizável durante mais uns 2 meses. Significa que há sempre um resto de produto que não pode mesmo ser aproveitado e que vai para o lixo. Vou ter de acrescentar este pormenor ao post que fiz sobre o produto.

Tomorrow I will have to call the customs services to check on my order… so annoying. and because the order is late, I had to buy an eyeprimer yesterday from the brand Catrice. I’ve already tried it today. The Etude House one became completely dry. I can no longer use it. So changing the product to another container, will only make last for  about two more months, which means that there will always be product left that you will throw away, unfortunately. Will have to make an edit on the post I made reviewing the product.


 O próximo post deverá ser das fotos desta semana que passou, mas já estou a preparar um sobre os meus produtos para hidratar os lábios. Hoje apercebi-me que tinha uns quantos e quero partilhar com as minhas leitoras e leitores (são mais meninas, por isso vão primeiro) o que acho sobre eles. E também posso dizer que esta semana foi uma semana de compras…

My next post will probably be another twitter one, from this past week. But I’m already preparing another one about the lip products I’ve been using to keep my lips hydrated. Today I realized I have a few of them and I want to share with my dear readers what I think about them and if they work or not. I can also tell you that this past week, I’ve done quite a bit of shopping…



Fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Take care! See you on my next post!
Xana 

5 comments:

  1. Lovely pics :)

    Check out my new post Here!!!

    ReplyDelete
  2. Great twitter recap!!!!!
    Kisses doll!!!

    ReplyDelete
  3. Sim, o que estou à espera vem de fora da Europa :)
    Beijinhos querida,
    www.flordemaracuja.pt

    ReplyDelete
  4. nice twitter post :)

    http://www.http://lavinajampit.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. aah we also have the same problem here with the customs, i hope they wont make you pay extra and irrational tax rates. PS looking forward to your lip products posts! :)

    ReplyDelete