Monday, 3 March 2014

February Haul 2014

E já estamos em Março!
Percebi logo o assunto da minha próxima entrada no blog, assim que acabei de fazer a última! As minhas comprinhas que fiz o mês passado. Foram bem menos que as do mês anterior, felizmente, mas consegui ainda tirar bom partido dos saldos.

And it’s March already!
It became clear what my next post would be about just as I finished posting the last one! February haul. All the nice things I got last month. Much less than the month before, thankfully, but I was still able to take advantage of the sales.


 Primeiro, de novo a encomenda que chegou da Coreia atrasada dois meses! Eu realmente detesto a nossa alfândega. Como já escrevi uma entrada aqui, mostro só de novo as fotos para relembrar. Ainda não os experimentei. Claro que, agora estou de novo à espera de mais uma encomenda que fiz e que também já deveria ter chegado…DETESTO MESMO a nossa alfândega. Mas desta vez, não vou ficar à espera outros dois meses, se as coisas não chegarem até ao fim da semana, eu telefono directamente para lá para saber e se lá estiverem, vou logo lá buscar!

First, my order that arrived from Korea. After more than two months! Really hate the Portuguese customs. I already made a post about it here, so I will just show you the pictures. And I haven’t tried them yet. of course, now I’m waiting for another order that should have already arrived… I REALLY HATE the Portuguese customs. But this time, if the items don’t arrive by the end of this week, I will personally call the customs services and check if they are holding my items and if they are, I will go and get them. I won’t wait two months again! 


A seguir mostro-vos o meu novo conjunto de pincéis. Eu não consegui comprar os da coleção Etoinette da Etude House e por isso quando vi estes na Primark, nem pensei duas vezes. Os da Etude House são simplesmente lindos e possivelmente bem melhores, mas estes também são tão bonitos. Claro que não são dos melhores que há por aí, mas francamente por €5 era um pena não os comprar, nem que sirvam única e exclusivamente como objecto decorativo. No entanto, eu já uso um deles diariamente para o blush e digo desde já que é BEM MELHOR que aquilo que o preço sugere! É macio, não arranha nem me irrita a pele e também é bastante gentil com o pó do blush. Estou muito contente de os ter comprado! A bolsinha consegue levar mais que os quatro pincéis, como se pode ver na foto e ainda cabem lá mais uns poucos.

Next is my set of new brushes. I never got the chance to buy the Etoinette collection by Etude House, so when I saw these at Primark I didn’t think twice. The Etude house brushes are simply gorgeous, it’s true and they are probably better, but these look so pretty as well. Of course they are not the best brushes you can buy, but honestly, for €5 it would be a shame not to get them, even if you want them merely as a decorating item. However, I’ve been using one of them, for my blush and I can assure you it’s MUCH BETTER than the price suggests! It’s very soft, doesn’t scratch or irritate my skin at all and it’s gentle on the blush. Very happy I got them!  The pouch carries more than just those 4 brushes, as you can see in the photo and a couple more would still fit. 


Já não comprava nada da Kiko Make up Milano há um tempo. Estes saldos de Inverno não me disseram grande coisa. Estes dois vernizes eram precisamente o que eu andava à procura. Por causa das frieiras, não me convém andar a pintar as unhas com muita frequência, mas por outro lado detesto ver as minhas unhas “nuas”. Estas cores, por norma duram mais, ou melhor “aparentam” melhor aspecto durante mais tempo e fazem com as minhas mão se apresentam mais compostas do que sem cor nenhuma. Na fotografia parecem cores diferentes (eu também pensava que eram), mas ficam exactamente da mesma cor nas minhas unhas, por alguma razão que eu não compreendo…mais para o branco do que para o rosa. Mas dão uma cor bonita.

Haven’t bought a Kiko Make up Milano item in a while. These winter sales nothing spoke to me. These naipolishes, however, are exactly what I’ve been wanting. Due to my chilblains, I can’t paint my nails very frequently, but on the other hand I hate to see my nails “naked”. These colours usually last longer, or they “look” better for longer making my hands look more composed than without any colour. They do look different on the picture, they are supposed to be different I also thought they were different), but they give the exact same colour to my nails, for some reason I do not understand… more on the white side than pink. A very pretty colour.


Passamos agora às roupas e acessórios. Vou começar precisamente pela última coisa que comprei, no também último dia do mês passado: a minha mala brilhante. É uma espécie de réplica dos sacos característicos da marca Ted Baker. A loja tinha à disposição um arco-íris de cores das malas, mas todas com o laço rosa. Esta é o tamanho mais pequeno. O outro maior deve ser bom para levar para as compras e têm um fecho que dá muito jeito. Adoro o saco e claro que o tenho andado a usar. Óptimo para o tempo chuvoso!.

Now the clothing and accessory items. I will start with the last item I bought, on the last day of the month: the shiny bag. It’s a wannabe replica of Ted Baker’s signature bags. The store had a huge variety of colours, it looked like the rainbow, but all have the pink bow. This one is the smaller size. The bigger one should work wonders as shopping bag and they have a zipper which is very handy. I do love the bag and of course I have been using it. Wonderful for the rainy weather! 


Um blazer de xadrez Pedro del Hierro que comprei no CorteFiel. Espectáculo! Quente e confortável. Que mais poderia eu querer, ainda por cima com 60% de desconto? Outra roupa intemporal que eu achoque vale bem o investimento. Também já o tenho vestido bastante porque este dá para dias mais frios.

Pedro del Hierro tartan blazer that I got at CorteFiel. Gorgeous! Warm and comfortable. What more could I want with 60% off? Another one of those timeless items that I really think it’s worth investing in. Have also been using it quite a lot because this one can actually be used when it’s colder.


 E por fim o meu vestido branco com riscas azuis marinho. Em saldo na French Connection do Corte Inglês. Custou €27 e é perfeito agora para a nova estação, pelo que tenho andado a ver.

And last but most certainly not least my pretty cute white with navy blue stripes dress. On sale by French Connection. It cost me €27 and it’s perfect for the upcoming season, from what I’ve been checking.


 Ambos o vestido e o blazer poderiam ser um número abaixo, mas não tinham e estes assentam-me bastante bem.
Assim acabo a minha entrada. Espero que os meus queridos e queridas leitoras tenham gostado das minhas comprinhas e não se esqueçam de partilhar a vossa opinião. Os pássaros, por aqui já cantam como se fosse Primavera e parece que os próximos dias vão trazer sol. Vamos a ver, porque hoje esteve muito frio e um vendaval impossível. Conseguia sentir os meus ossinhos a gelar!

Both the blazer and the dress could have been one size smaller, but they didn’t have it and these still fit incredibly well.
Thus I finish my post. Hope my dear readers liked the things I got and don’t forget to give me your opinion. The birds are already singing as if it were Spring already but it seems the next few days will bring a bit of sunshine. We’ll see because today was so cold and so windy, you could feel your bones freezing! 


Fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Take care! See you on my next post!
Xana 

20 comments:

  1. Hi Alexandra!!! I love your feb haul! Especially the Etude House Princess etoinette brushes... seems like they are the craze these days, ,even I am dying to have them! and love your prep school inspired blazer/jacket, it's SOOO you! can't wait to see you wear it! Do a review?! :D:D:D

    Crop Top + Maxi Skirt | Facebook Fanpage

    ReplyDelete
  2. love the blazer and the dress and looking from the picture the brushes looks really soft. can't believe you ordered again :P

    ReplyDelete
  3. Estou à espera de um produto mas estou a ficar assustada com o que dizem da alfandega, posso nunca o receber? Ou ter de pagar mais por isso?
    Beijinhos,
    www.flordemaracuja.pt

    ReplyDelete
  4. Great haul!!!!!!
    I love your blazer!!!
    Kisses darling!!!

    ReplyDelete
  5. amiga que máximo esta economizando assim gastamo tudo
    Blog: http://arrasandonobatomvermelho.blogspot.com.br
    Canal de youtube: http://www.youtube.com/NekitaReis

    ReplyDelete
  6. I know what you mean, I can't believe it's nealry end of first week of March already! You picked out so many amazing stuff, I'm really in love with the blazer, very school girl type yet so fasihonable. :) I like the bag with the bow too, definitely looks exactly like the Ted Baker bag, so cute! :)

    Take care always, love Christine ~ xo
    www.chriissydollxo.com

    GOLD MONOGRAM NECKLACE INTERNATIONAL GIVEAWAY

    ReplyDelete
  7. I really love this post and your blogstyle!
    would you like to follow each other on GFC and Bloglovin, dear? I'd like to keep in touch!
    Let me know with a comment on my blog, I promise that I'll follow you back!

    J'aime les feuilles rouges

    xoxo Marta

    ReplyDelete
  8. I follow you back on GFC, G+ and Bloglovin :)
    keep in touch, beauty!

    J'aime les feuilles rouges

    xoxo Marta

    ReplyDelete
  9. Se tiver a chance, teste! Aquele pó é muito bom para peles oleosas!

    Adorei as suas comprinhas!

    Ótima quinta, Alexandra!

    Beijo! ^^

    ReplyDelete
  10. Such a fashionable clothes!
    Would you like to follow each other via Bloglovin and gfc?

    www.modishyou.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Hi dear!! I really enjoy your blog, its amazing!!
    Your style is so perfect :)
    Come to see my new post: NO ONE COULD DENY
    http://peaceinmyshoes.blogspot.com.es

    ReplyDelete
  12. really cool stuff you have!
    very nice blog by the way :)

    kisses from Russia,
    Juliet
    RUSSIAN DOLL

    ReplyDelete
  13. Hi dear!! I really enjoy your blog, its amazing!!
    Your style is so perfect :)
    Come to see my new post: NO ONE COULD DENY
    http://peaceinmyshoes.blogspot.com.es

    ReplyDelete
  14. Quanta coisa legal, amei seus pinceis rosa!! Bjus

    ReplyDelete
  15. Nice fashion picks! Love your style :)

    http://marvelikalife.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Nice review!!!! Innisfree products are very good i used to use the eye cream & pure lotion... I like your fashion Picks also they are cute!!!

    Would you like to follow each other?
    Follow me & I'll follow you back.. x

    http://bubblesmimii.blogspot.com

    ReplyDelete