Tuesday, 4 February 2014

Weekly twitter from 27January to 2 February

Tentei sair duas vezes. De manhã ainda consegui andar um bocadinho, agora de tarde, foi chegar à esquina e voltar para casa para estudar e trabalhar nas minhas coisinhas. O tempo está mesmo péssimo. Uma pessoa quase que voa! Já para não falar da chuva. Lindo dia!
Semana do twitter! Muita comida de novo…
Maçãs cozidas com açúcar são uma perdição minha e podia comê-las todas! Mas tenho de me conter e quer dizer, as outras pessoas também devem ter oportunidade de as comer… desde que sejam rápidas!
Mesmo em baixo, mais bolachinhas dos Angry Birds. São INCRIVELMENTE boas! São muito levezinhas, o que também não será muito bom… contenção é a palavra-chave.
Café no CascaisShopping e ao lado, um dos meus almoços durante a semana. Eu adoro massa. Quer dizer, eu ADORO comida no geral!
Uma mala que já se foi há muito, dado que a foto é do ano passado e infelizmente não a consegui. Lá em cima, estou eu com um penteado que só eu gosto, mais ninguém.

 Tried going out twice today. In the morning I still managed to do my errands, but a while ago I turned around the corner and had to return home. Now I’m studying and working on my things. Horrible weather, we can’t even walk properly because it looks like we might take flight at any moment because of the wind. On top of that, it’s raining. Wonderful day!
Twitter week! A lot of food again…
Cooked apples with sugar are and addiction of mine! I could eat them all, but have to restrain myself and of course other people should have to chance to eat them as well. Though they should be quick…
Just below, more Angry Birds crackers. These are SOOOOOOOOOOOO good! And they are very light, which can be bad…restrain is the key word here.
Coffee at a shopping mall and one of my lunches during the week. I do love pasta. Who am I kidding, I LOVE food in general.
A bag that is no longer available at the store. The picture is actually from last year and unfortunately I couldn’t get the bag. Up there you can see me with a hairstyle that only I appreciate. No one else likes it.


E mesmo ao centro a minha fardamenta da semana:
And in the centre, my outfit of the week:
Botas – compradas numa loja aqui ao pé
Collants castanhos – by Primark, são muito quentinhos
Saia – by Mango, já tem uns anos
Camisola de gola alta – by Benetton, bem mais de 10 anos
Casaco de xadrez – by Zara, também já tem uns bons anos
Mala – a avó decidiu mandá-la arranjar para ficar mais pequena e deu-ma
Laço verde – loja do chinês

Boots – bought at a boutique near here
Warm brown tights – by Primark and they are very warm
Skirt – by Mango; it’s a few years old already
Wool turtleneck sweater – by Benetton, way over 10 years old
Plaid jacket – by Zara; also a few years old
Bag – grandmother decided to have it modified to make it smaller and gave it to me
Green bow – Chinese store

A internet diz que o tempo vai continuar assim nas próximas semanas, infelizmente. Péssimo para poder lavar a roupa e deixá-la secar como deve de ser. O inverno é chato por causa disso.
The internet says the weather will continue like this for a couple more weeks, unfortunately. It’s terrible when you need to do the laundry and get it to dry. Winter is annoying for this reason.


Fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Take care! See you on my next post!
Xana 

4 comments:

  1. Nice :)

    Beijinhos,
    www.flordemaracuja.pt

    ReplyDelete
  2. Pretty dear :)

    http://www.teanonsolomoda.com/

    Kiss Tea

    ReplyDelete
  3. Great outfit! I think it's perfect for school :) And wow, Angry Bird crackers? I didn't know that exist, hehe. I wanna try it! :)

    Take care always, love Christine ~ xo
    Chriissydollxo Blog | BlogLovin'

    ReplyDelete