Tuesday, 18 February 2014

Weekly twitter from the 10 to 16 of February

Pelos vistos o meu “próximo post” não foi o da review que prometi! Peço desculpa, mas esta semana foi muito ocupada e psicologicamente desgastante. Por isso, hoje trago-vos as secantes e usuais fotos que fui pondo no meu twitter e no meu instagram.

Apparently the “next post” isn’t the review I promised! I’m truly sorry, but this week was very busy and mentally tiring. So today I will show you the usual and boring pictures I took and uploaded onto my twitter and instagram account.

Desta vez as fotos ficaram bem divididas. Comida só de um lado e vamos começar por essas mesmo!
A de baixo foi tirada no Domingo em que fomos, ou melhor, íamos à Feira do Chocolate aqui em Lisboa. Acontece que estava uma fila enorme, a chover e frio e por isso decidimos passear até uma pastelaria famosa, ali ao pé: a Pastelaria Versailles. E claro que tomei o meu belo cházinho da 5! Eu simplesmente ADORO o meu chá e a torrada. As outras duas fotos mostram dois almoços durante a semana. Eu gosto bastante de maçãs… pelos vistos. As empadas estavam DELICIOSAS. Uma era de legumes e requeijão e a outra de frango Thai.
O meu sorriso um bocado amarelo, na foto em baixo à esquerda… Não estava nos meus dias e a foto acima mostra uma das razões: o péssimo tempo que temos tido. Ainda se consegue ver um bocadinho do céu azul, que depressa se encobriu para dar lugar à chuva o resto do dia!
Como não tenho ninguém com quem partilhar o Dia dos Namorados, fui dar uma volta ao Ikea e vi aquelas duas coisas bonitas, para pôr vasos com flores, mas eu decidi que iria servir outro propósito. Agora só preciso de arranjar maneira de os decorar. Venham daí as SUGESTÕES!
This time the pictures are well divided. Food on one side! Let’s start with those, shall we!
The bottom one was taken on the Sunday of the Lisbon Chocolate Fair. There were too many people waiting to enter, it was raining and cold, so we decided to stroll to a very famous and delicious bakery nearby: the Versailles Bakery. And of course I had my afternoon tea! I just LOVE my afternoon tea. The other two pictures show two lunches during the week. I do like apples…apparently. And those buns were DELICIOUS. You can see what they are made of on my twitter and instagram.
My very shy smile on the bottom picture to your left… I wasn’t too happy on that day! And the reason is just above since the weather has been awful. You can see a bit of blue sky that quickly disappeared to let the rain pour down the rest of the day!
Since I have no one to spend my Valentine’s Day with, I went shopping at Ikea and saw those cuties to place flowers, but I decided to give them another purpose. Now I just need to find a way to decorate them. Suggestions are VERY WELCOME!


 E concluo assim o meu post. Foi um bocadinho curto, mas ao menos também não chateei muito os meus queridos leitores e leitoras! A review está quase pronta, por isso estou convicta que será mesmo no próximo!

And this concludes the post…  Sorry if it was a bit short, but at least I didn’t bother my dear readers much! The review is almost ready, so I’m pretty sure that the next one, IS the one!


Fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Take care! See you on my next post!
Xana 

14 comments:

  1. Great pics, as usual!!!
    Yummy food!!!!!!!!!!!!
    Kisses ^_^

    ReplyDelete
  2. It's not boring at all! I love seeing square (instagram) photos :) xo akiko
    Style Imported

    ReplyDelete
  3. Great photos darling!
    Do you wanna follow each other?
    Kisses,

    zabawa-moda.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. How nicee thiss girl<3
    www.supongoestilo.blogspot.nl

    ReplyDelete
  5. Tantas fotos giras :)

    Beijinhos querida,
    www.flordemaracuja.pt

    ReplyDelete
  6. Adorei as fotos das comidas!! Parecem deliciosas!! Bjus

    ReplyDelete
  7. Great insta photos! I'm sorry to hear that the weather has been so bad there lately, I hope it will get better this week! I find it so amusing that people are willing to wait outside even when it's cold and raining just so they get a chance to see and eat chocolates, hehe. :)

    Take care always, love Christine ~ xo
    www.chriissydollxo.com

    GOLD MONOGRAM NECKLACE INTERNATIONAL GIVEAWAY

    ReplyDelete
  8. Aquele shampoo seco é coisa de Deus! ;)

    Gostei muito das suas fotos, Alexandra! Olhando me bateu uma fome... hehehe!

    Ótima quarta!

    Beijo! ^^

    ReplyDelete
  9. Adorei o blog.
    Tô te seguindo, me segue também?!
    http://makeeando.blogspot.com.br/

    ReplyDelete
  10. Oh wow that looks delicious dear, thanks for share!
    comment to me back to keep in touch!
    xx

    www.sakuranko.com

    ReplyDelete
  11. i love afternoon tea too...the containers are pretty as is...maybe put your brushes on the "cup" one and maybe put some washi tape with old style bicycle prints at the bottom for a vintage look? I think it will be a great contrast with your pink brushes

    ReplyDelete
  12. Great pics and it makes me hungry:)
    xoxo
    http://www.maman-modeuse.com

    ReplyDelete