Friday, 21 February 2014

Review H&M Darling Deep Body Butter

Lá consegui vir passar o fim-de-semana a Cascais. Mas está tanto fio, que quase me arrependo.
Mais uma review! Um presente de Natal que me foi oferecido por uma pessoa amiga da família. Dá-me sempre presentes que sabe que eu preciso, gosto e uso. Este ano, deu-me uma body butter da H&M: Darling Deep – in love with.

Managed to come to Cascais for the weekend but it’s so cold that almost regret it.
Review time again! A Christmas present a friend of the family gave me. She always gives me thoughtful presents; things she knows I like and that I will use. This year she presented me with a body butter by H&M: Darling Deep – in love with

Começando pela Caixa. Já se sabe que a apresentação conta para vender o produto e este caso não é uma exceção. Uma caixa de plástico rijo, de cor roxa e em forma de diamante com letras escritas a prateado. Eu nunca a deixei cair por isso não faço a mínima ideia se é resistente ou se parte com facilidade.
Traz uma tampa de plástico para não deixar que o creme saia e suje a caixa toda.

Let’s start with the Packaging. We all know packaging helps sell the product and this one is no exception. It’s a very cool, dark purple diamond shape box with silver writings. Hard plastic. I haven’t dropped once so I don’t know how resistant it might be.
Comes with a plastic lid inside to prevent the product from getting all over the box. 
Fragrância: eu vou tentar explicar o melhor que posso, mas não é fácil. Faz-me lembrar aqueles perfumes antigos e caros, muito bons. É doce, sem ser em demasia e ao mesmo tempo fresco. Eu simplesmente ADORO a fragrância dele! E o cheirinho fica no ar ainda bastante tempo, a maioria das vezes nem ponho mais nenhum perfume. É só usar nos ombros e decote para poder apreciar a fragrância ao longo do dia. Não dura um dia inteirinho, mas de tarde ainda sinto o cheiro.

Fragrance: I will try my best to explain it, but it’s not easy. It reminds me of those old but really good and expensive perfumes. It’s sweet but not too much and it can actually be a bit fresh as well. The point is LOVE, LOVE, LOVE the fragrance! And it lingers for quite a while. I usually don’t even need to apply perfume. Just use it on my shoulder and neckline so I can smell the lovely fragrance throughout the day. It won’t last the whole entire say, but by the afternoon I can still feel its fragrance.

 Textura e cor: ele parece bastante espesso e se virar a caixa ao contrário, ele não se mexe, nem cai! No entanto, espalha-se com muita facilidade. Tem um tom rosa muito claro e é muito hidratante. Quando absorvido pela pele, não deixa nenhuma pelicula oleosa, mas demora um bocadinho a ser absorvido.

Texture and colour: it looks a bit on the thick side; if you turn the box upside down, the body butter doesn’t move! But it blends very easily. It has a light pink colour to it and it’s actually quite moisturizing. However, once it gets absorbed into the skin it will not leave any sticky feel. Takes a couple of minutes, though.

  
O bom:
Hidratante
Fragrância deliciosa
Caixa original
Bom preço:€3,95, se não estou em erro por 120g

O Mau:
Não dura muito. Se for usado todos os dias, ao fim de um mês é preciso um novo!
Contém parabenos

The good
Moisturizing
Wonderful fragrance
Cute and original packaging
Good price: €3,95 if I’m not mistaken for 120g

The bad
It doesn’t last long. If you plan on using it every day it will be over in a month
Does contain parabens


Eu sei que o preço é extremamente atractivo, mas francamente pensei que me desse para uns dois meses. É o único contra. Em relação aos parabenos, eu tento evitá-los, mas não fico obsessiva se os produtos os tiverem. Mas também compreendo que há pessoas que realmente não gosta e os evitam a todo o custo e dái ter dado o aviso a vermelho.
Eu não sei se irei comprar outro ou não. A escolha é tanta, quase ilimitada e gostaria de experimentar algo que tivesse alguns bons benefícios para a pele. Mas…aquela fragrância enfeitiçou-me por complete! Adoro mesmo.

It’s very affordable, but still I would hope for it to last around two months. That’s the only thing that bothers me. Regarding the parabens, although I do tend to avoid them, I won’t go crazy if some products have them, but I understand that a lot of people don’t like it and so the warning is there.
I’m not sure I will buy another one or not. There are so many to choose from, such a huge variety, that I guess I would like to try something with real benefits to my skin. But then again, the fragrance just has me under its spell! I truly love it.


Fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Take care! See you on my next post!
Xana 

10 comments:

  1. OMG Finally!! I've been waiting forever for a new post! Hehehe wow this body butter is totally affordable! But I'm all about the smell.. not sure about this one.. and plus I have sensitive skin so maybe not suitable?

    I just realized someone created a fake Facebook account pretending to be me... I hope this doesn't happen to you! I've just created an official Facebook page, hope to see you there!

    xoxo, Mango ❤
    MangoRabbitRabbit's Blog | My Facebook Imposter

    ReplyDelete
  2. it's nice that it's not sticky, all the body butters that i tried have some extent of stickiness when applied to skim and it is affordable too

    ReplyDelete
  3. Interesting body butter!!!

    恵美より ♥
    emi-doll.blogspot.jp

    ReplyDelete
  4. Great review, I would like to try this body butter!!!!
    Kisses babe!!!

    ReplyDelete
  5. A caixa é muito bonita :)
    Beijinhos querida,
    www.flordemaracuja.pt

    ReplyDelete
  6. Looks like a nice product but I don´t like the parabens!
    comment to me back to keep in touch!
    xx

    www.sakuranko.com

    ReplyDelete
  7. A embalagem ta linda, gostei do review me parece um bom produto realmente comprar outro antes do fim de um mes, nao sei se iria gostar nao kkkkk. Bjus

    ReplyDelete
  8. Nice review,thank you :)

    Kisses, http://missdelicious94.blogspot.it/

    ReplyDelete