Wednesday, 29 January 2014

Weekly twitter from 20 to 26 of January 2014

Mais uma semana e já estamos no fim do mês! Este mês para mim não foi nada bom, mas passando à frente, de certeza que melhores tempos virão. Já tenho visto uns quantos anúncios de Dia de São Valentim, já apareceram algumas coisas nas lojas e já anda muita gente a falar em Primavera. Já???? Eu acho que ainda é um bocadinho cedo, mas as pessoas estão ansiosas.

Another week and we’re already at the end of the month! This month for me wasn’t good at all… Oh well, I’m sure better times will come. I’ve seen quite a few Valentine’s Day commercials and items are starting to pop up in stores and it seems people are already talking about Spring. Already???? I think it might still be a bit early, but everyone sure is excited.

A semana passada não foi muito produtiva, só 4 fotos:
Last week wasn’t very productive, just 4 pictures:
Vou começar pelas minhas mãos. A fotografia não mostra nem de perto, nem de longe, o estado miserável das minhas mãos! E passados mais uns dias, ficaram pior ainda, mais inchadas e com feridas. É verdade que o remédio que podem na foto lá em baixo, acabou por fazer efeito e agora as minhas mãos parecem estar melhores. Eu prefiro este líquido ao creme das frieiras que comprei o ano passado na farmácia. O creme é específico para as frieiras, mas seca a pele em demasia e pode deixar marcas das feridas. Este remédio não seca tanto as mãos e parece que eficiente. E não, não deveria ter pintado as unhas!!!!!! Comprei no Celeiro.

I shall start by my hands! Honestly the picture did not capture how bad my hands were! And a couple of days later, they got even worst, more swollen and wounded. Truth that the medicine you can see on the picture down below, eventually did help and they seem to be better. I much prefer this medicine to the cream type one I got at the pharmacy last year. The cream is specific for chilblains but it dries your hands too much and you might get scars. This liquid medicine doesn’t dry my hands that much and seems more effective. And no, I should have painted my nails!!!!!! Bought it at “Celeiro”, the natural products store that I havetold you about on my other posts.


 A capa para o telemóvel, eu sei que é extremamente básica e um bocado infantil. Mas ainda estou a aprender como funcionar com a massa de silicone e com a espécie de plasticina. Eu queria fazer pequenos doces, mas não é fácil de os fazer em tamanho reduzido, à primeira. Ainda tenho muitos espaços para preencher e preciso de ideias, por isso ainda não sei quando fica acabada.

The cellphone case, I know it’s incredible basic and childish. But I’m still learning how to work with the white silicone paste and the dough. I wanted to make tiny sweets but it’s hard at a first… Still have a lot of spaces to fill and I need more ideas, so I don’t really know when it will be finished. 


O sol apareceu por umas horas e aproveitei para tirar a foto da fardamenta. Tenho andado a usar estas botas quase diariamente por causa da chuva, devem ter pelo menos 10 anos e são de muito boa qualidade. Adoro o estilo que roupa que tenho nesta foto.

It was sunny for a couple of hours, that day and I managed to get a picture of my whole outfit. I’ve been using those boots a lot because of the rain and they are about ten years old at least. Very good quality. I do love the whole style of my outfit for that day.
 Calças – SIM, tenho calças vestidas na foto! By Primark
Camisa – Sacoor Brothers
Gravata de tartarugas – velhinha, já não me lembro…
Casaco vermelho - comprado numa loja aqui ao pé

Boots – bought at a store nearby, I only remember they’re Italian
Pants – YES, I’m wearing pants in the picture! By Primark
Shirt – Sacoor Brothers (Portuguese brand, check it out!)
Turtle tie – very old, don’t remember where I got it from…
Red cardigan – bought at a store nearby. 

Ainda gostava de fazer um post sobre as coisinhas que comprei este mês, a maioria em saldo. Ou melhor, todos os artigos de roupa e acessórios foram comprados em saldo e os produtos de pele é que comprei ao preço normal. Não pensei comprar tanta coisa, nem comprar o género que comprei. Acabei por trazer para casa peças básicas e clássicas que não passam de moda, coisas que vou poder usar por muitos e muitos anos, desde que me sirvam (QUE ESPERO QUE ME CONTINUEM A SRIVIR DURANTE MUITOS E MUITOS E MUITOS ANOS!). Foi difícil desfazer-me do dinheiro, mas acho que fiz compras inteligentes.

I still would like to make a post about the items I bought this month, most of them on sale. To explain better, all the clothing and accessories were bought on sale; only the skin care items were bought with regular price. I didn’t expect to buy so many things and I didn’t expect to buy certain types of items, more basic and classic; things that don’t go out of style, that you can always wear them in many years to come, provided they fit (REALLY HOPE THEY WILL KEEP ON FITTING ME!). It was hard to spend the money, but I think I did some intelligent purchases.



Fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Take care! See you on my next post!
Xana 

11 comments:

  1. Your outfit really looks fabulous! I love the business-casual look, it's so fantastic. :) I really love your bag too!

    Take care always, love Christine ~ xo
    Chriissydollxo Blog | BlogLovin'

    ReplyDelete
  2. Oh so lovely dress very cute outfit!
    xx

    ReplyDelete
  3. Hey girl, your outfit is super cute! And I love that phone cover! Great blog, feel free to check out mine anytime ;-) xoxo
    http://www.hollylovespaul.com/

    ReplyDelete
  4. Great look and amazing legs!!!!!
    kisssssssssss

    ReplyDelete
  5. Wow your boots lasted for 10 years!! amazing quality indeed!

    ReplyDelete
  6. Hi there!

    Join my giveaway! You can win cool stuffs from Dresslily just by like their Dresslily Facebook Page leaving a comment on my blog of the product you want to have! Easy, right? Come and join! I'll be waiting for your entry!

    Monique

    ReplyDelete
  7. Oi linda tudo bem? Eu estou precisando fazer um post das coisinhas que comprei tbm! Uffff urgente o mes passou super hiper mega rapido!
    Fizemos o post la no blog e indiquei seu blog conferi la depois!
    http://motive-to-be-pretty.blogspot.com/2014/01/mtbp-divulgando.html?m=1#comment-form

    ReplyDelete
  8. You look great! I wish I could improve on how I dress up..:)

    ReplyDelete
  9. that phone case looks supercute :D
    Lovely blog, would you like to follow each other? :D*

    ReplyDelete