Monday, 20 January 2014

Weekly twitter from 13 to 19 of January, 2014 and rambling

Frio, frio e mais frio e as minha mãos voltaram a isto:
Cold, cold and more cold and my hands look like this:


Aliás, estão bem pior do que mostra a foto…e eu nem me importo com as dores, ou de não poder dobrar os dedos ou agarrar as coisas como deve de ser, É a comichão!!!!!!!!!!
Actually, far worse than the photo shows… And it’s not even the pain, or the fact that I can’t grab things properly, it’s the itch!!!!!!!!


Mais uma semana de twitter. Eu não tenho posto fotos das roupas que tenho usado porque a luz aqui em casa não é das melhores e tem estado muito escuro e cinzento que a máquina nem mostra as cores como deve de ser.
One more twitter week. I haven’t been taking photos of the outfits lately because the lighting inside my house isn’t very good and since the weather has been very grey and dark, the camera doesn’t show the colours properly. 
A grande vista da minha janela, num dia muito tempestuoso. Logo a seguir a tirar a foto começou a trovoada e os relâmpagos! Em baixo, a fotografia cinzenta mostra as árvores nuas, numa das ruas principais do meu bairro de Campo-de-Ourique em Lisboa. Tinha de haver pelo menos uma foto de comida. Temos andado a comer coisas simples e mais saudáveis, ultimamente, mas a Avó também prefere assim. Três fotos minhas!!!! Estava-me a sentir muito vaidosa e narcisista, a semana que passou… Eu sei que estou a comer chocolate numa delas, mas é chocolate preto um bocado amargo. Posso comer um quadradinho todos os dias, sem me fazer alergia ou borbulhas.

A big view from my window on a very tempestuous day. The lightning and thunder started right after I took the photo! Below, the very grey picture shows the naked trees on a main street in my neighbourhood Campo-de-Ourique, in Lisbon. I had to post a food picture at least. We’ve been eating very simple and healthy food lately because Grandmother also likes it better. Three pictures of me!!!!! My, my! I guess I was feeling very vain and narcissistic this last week… I know I was eating chocolate, but it’s DARK bitter chocolate. I can eat one square everyday without giving me allergic reactions or pimples.


O fim de semana foi bom. Tive a oportunidade de ir ao cinema com uma amiga de há já muitos anos! Infelizmente, o filme não prestou para nada, era nojento e francamente muito triste, em vários aspectos. Eu fiquei chocada de saber que tem umas quantas nomeações para os Óscares. Eu nem sequer sei o nome, nem fui eu que escolhi ir ver, sei que tem o Leonardo DiCaprio e que é sobre Wall Street. Mas foi bom por ter passado tempo com a minha amiga e sempre deu para falarmos um bocadinho.
The weekend was good. I went to the movies with a very good friend of mine; we’ve known each other for so many years! Unfortunately the movie was disgusting and very sad, in many ways. I was appalled to know that the movie is nominated for quite a few Oscars. I don’t even know the name because I didn’t even choose it; it’s with Leonardo DiCaprio and it’s about Wall Street. Still, what counts is that I got to spend time with my friend and talk a little! 


Xau gente, fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Bye everyone! See you on my next post!
Xana 

11 comments:

  1. Aww.. I actually wanted to watch The Wolf of Wall Street, but I know it's full of swear words and scheming themes. I just want to watch it because Leonardo's starring in it, hehe. You have great nails by the way!

    Take care always, love Christine ~ xo
    Chriissydollxo Blog | BlogLovin'

    ReplyDelete
  2. it's also cold here in the Philippines and my whole body is dry. i actually can't fully understand the wolf of wall street because i'm distracted with all the swear and sex

    ReplyDelete
  3. Ahhh!!! Take care hunny!! I find that I am bathing my hands with handcream now, even though I wash my hands so much... everytime I have no lotion on my hands they get super dry!! Just followed you on GFC, hoping to hear back from you!!!

    xoxo, Mango ❤
    MangoRabbitRabbit's Blog | Valentines Day Outfit


    ReplyDelete
  4. Como o filme nao foi bom pelo menos vc colocou a conversa em dia com as amigas e isso e muito bom! Bjus

    ReplyDelete
  5. I don't love rain... I can't wait for spring now!!!!
    Btw, lovely pics and wonderful nails!!!
    Have a lovely day darling!!! Kiss

    ReplyDelete
  6. Cute this pics :)
    Nuovo post su: http://giusyslife.wordpress.com/2014/01/22/battaglia-ombretti-opachi/

    ReplyDelete
  7. Oh very cute pics, wow poor hand, the cold is very hard there.
    xx

    ReplyDelete
  8. aw xana i hope your hand is better now :( were also having a weird cold weather here in the PH, but we dont have thunderstorms and rain. hope the weather it gets a bit sunnier there soon - so you have better lighting for pictures :D

    ReplyDelete