Wednesday, 20 November 2013

Weekly twitter from 11 to 17 of November and OOTW

Já passou metade do mês! Só me apercebi que dia é hoje, porque estou a atualizar o blog…
Tem estado um frio de cortar estes últimos dias, mas eu não me estou a queixar! Já tinha saudades dos dias de Inverno, da roupa quente e grossa de inverno e sim, também do espirito festivo da época. Nestes últimos dias não tenho conseguido sair à rua sem enfiar qualquer coisa na cabeça para me proteger do frio. E claro, as minhas queridas luvas! Até mesmo em casa eu tenho de andar com elas.

Already half the month has gone buy! Just realized what day it is due to writing on my blog…
It’s been freezing cold, but I’m not complaining! I missed the winter days, the warm and thick winter clothing and yes, the wintery holiday spirit as well. The last couple of days I wasn’t able to go outside without something on my head to protect me from the cold. And of course my dear gloves! Even use them inside the house.

Aqui está a minha semana passada em fotos:
Here are my photos from last week: 

Começando pelo meio com a comida: um almoço e um pequeno-almoço à direita. Ambos muito bons.
Em cima tenho o presente de Natal da Avó (meio) que veio da Coreia do Sul; são dois produtos para o cuidado da pele da marca Skin Food, sem os quais a avó não consegue passar. “Nightmare Before Christmas” que por acaso é um dos meus filmes favoritos e eu adoro o Tim Burton e a visão dele da sociedade. E à direita parte da grande decoração que é o presépio apresentado no Cascaishopping. Eu quero ver se consigo tirar mais fotografias.
Em baixo uma foto de um bonito prédio cheio de lindos azulejos, em Lisboa perto de onde eu vivo. A nossa árvore de Natal deste ano que mais para frente vou mostrar como ficou e a minha fardamenta da semana para um dia de inverno menos frio.

Starting from the middle with the food. A lunch on the left and a breakfast on the right. Both very satisfying.
Top row presents Grandmother’s Xmas present (middle) that came from South Korea; two skin care products from the brand Skin Food that Grandmother loves and can’t live without. The Nightmare Before Christmas which happens to be one of my favourite movies and I do love Tim Burton and his vision on society. And on the right part of a Nativity scene at a shopping mall in Cascais. It’s really pretty and big, it only shows a small part of it but I want to take more pictures.
Bottom shows a picture of a beautiful building with gorgeous tiles, in Lisbon, close to where I live; our Christmas tree for this year and I will show you the result later on; and my outfit of the week for a warmer winter day. 

Botas com salto – compradas o ano passado no chinês
Collants by Primark
Vestido de renda - by Zara Kids
Casaco de malha – by Zara Kids, secção dos meninos
Chapéu – decoração da aplicação para os telemóveis Snapeee

High heel boots – Chinese store
Lacey dress – by Zara Kids
Thick cardigan – by Zara Kids, boys section
Hat – is a decoration option from the smartphone application Snapeee

O casaco de malha é grosso e bastante quente, mas o vestido é mais para o verão e por isso não posso usá-los juntos em dias muito frios.
The cardigan is actually very warm but the dress is more for the summer, so I can’t use them together in really cold days.




Xau gente, fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Bye everyone! See you on my next post!
Xana 

9 comments:

  1. You are so pretty.... lovely combo!!!!
    Kisssssss

    ReplyDelete
  2. Adorei seu look, ja recebendo presente de natal, hen, que legal!! BJus

    ReplyDelete
  3. Cute pictures! Xana, it's difficult to read your text bcz of small letters

    Thank you for awesome comment on my blog, have a great weekend!
    http://lavenderloafers.com

    ReplyDelete
  4. thanks for your comment!!!
    xxx

    www.licktheburguer.blogspot.com

    www.licktheburguer.blogspot.com

    www.licktheburguer.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Hi Xana, just stopping by to say you Hi

    http://lavenderloafers.com

    ReplyDelete
  6. Lovely photos! You look so cute with the outfit, the cardigan is very festive =D

    Take care always, love Christine ~ xo
    Chriissydollxo Blog | BlogLovin'

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete