Monday, 14 October 2013

Weekly twitter from 7 to 13 of October makeup and soaps!

Mais uma semana ocupada, mais uma semana de twitter!
Another busy week, another twitter week! 

Vou começar pelas comidas. Em cima à direita temos o maravilhoso bacalhau com natas, que não é dos meu pratos favoritos. Pelo meio temos uma bolacha de papas de aveia com canela e mel e mais qualquer coisa que já não me lembro, MUITO boa! E em baixo, à direita, peixinho grelhado com ovo.
Starting with the food. Top right the wonderful Portuguese “Bacalhau com Natas” that is definitely not my favourite food. In the middle, a delicious cookie made with oatmeal, cinnamon and honey and something else I can’t remember but it was DELICIOUS! Bottom right grilled fish with egg. 


Em cima, à esquerda, o Rossio. A fotografia já é do ano passado, por isso não me recordo em que pastelaria é que estava. E mesmo no meio, eu. Já não sei o que fazer ao eu cabelo e a avó diz que não gosta nada de me ver de rabo de cavalo…
Top left, Rossio. The photograph is from last year so I can’t really remember in which café I was in. right in the middle: me. I don’t know what to do with my hair anymore and my grandmother says she hates to see me with my hair tied…


Na fila do meio, à direita estão três produtos que comprei numa loja aqui no bairro de campo de Ourique onde vivo. A sombra e o lápis verde são das marcas Essence e o batom vermelho é da Catrice. Resolvi experimentar alguma coisa destas marcas, já que alguns produtos apelativos a muito bom preço. A sombra e o lápis fazem parte da edição limitada do filme “Oz”. Gosto bastante dos três produtos e tenho usado o batom todos os dias.
Middle row, on the right, are three products that I bought at a store in the “Campo de Ourique” neighbourhood, where I live. The eyeshadow and eyepencil are by Essence and the lipstick is by Catrice. I decided to try out these brands because they have quite appealing products at very good prices. The eyeshadow and euepencil belong to the limited edition form the movie “Oz”. I really like al three product and I’ve been using the lipstick daily.


Em baixo, à direita estão 4 sabonetes diferentes da nossa marca portuguesa Ach Brito. Os meus avós inda se lembram de utilizar os sabonetes desta marca centenária.
Dois dos sabonetes têm o mesmo objectivo. Leite de cabra e leite de burra. Que são os que estão no meio. À esquerda em amarelo, é um sabonete de própolis que é bom para quem tem a pele oleosa e com tendência acneica. À direita está o sabonete de pedra pomes, que não se assustem, eu uso como exfoliante facial. Sentem se mesmo os grãozinhos da pedra, mas acho que é bastante suave se tivermos cuidado.
Para ser franca estou muito entusiasmada de ver que resultado eles vão produzir na minha pele. Até agora nada de mal.
Bottom left are 4 different Portuguese soaps. I’m very excited about using them all. The brand name is “Ach Brito”, a Portuguese brand and of course the soaps are made here in Portugal! My grandfather and grandmother remember using the soaps and today there is more variety and different ranges and prices. Here is their website, please do check it out: http://www.achbrito.com/pt/
Two of those soaps although different, have the same benefits: Goat milk and donkey milk; they are the ones in the middle. Left, in yellow, it’s a propolis soap very good for acne prone skin and oily skin. Right, in red, a soap made with pumice stone. Do not be alarmed because I do use it on my face! Of course the soap is very different from the stone itself. I use it as a scrub. You do feel tiny particles of the stone, but quite honestly it’s gentle enough if you are careful.
Quite honestly, I’m very excited to see what will they do for my skin. So far no harm.


Esta foi a minha semana, cheia de espectativas. Antes do fim do mês, queira-vos mostrar a minha rutina diária de produtos para a pele, já com os sabonetes incluídos. Tive de fazer algumas alterações este mês.
This was my week, filled with expectations. Before the end of the month, I want to show you what my skin care routine has been with the soaps included. I had to make a few changes this month.


  
Xau gente, fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Bye everyone! See you on my next post!
Xana 

7 comments:

  1. Sounds like the great products, lovely pictures are.

    kiss

    http;//www.attraction2fashion.com

    ReplyDelete
  2. Very interesting photos! Looks like you had a wonderful week. :)

    Take care always, love Christine ~ xo
    Chriissydollxo Blog | BlogLovin'

    ReplyDelete
  3. rsoap really have cute packagaing ><

    visit my blog ^_^
    www.LuchLuchCraft.com
    My online store ^_^
    www.TokoLuchLuchCraft.biz

    ReplyDelete
  4. Adorei os sabonetes! E o bacalhau parece ta mt bom!
    Otima semana!
    Bjus

    ReplyDelete
  5. nice post & photos :) looks cute!
    Maybe we follow each other !?
    If yes let me know when you follow me & i´ll follow back :))

    Greetings

    www.YulieKendra.com

    ReplyDelete