Tuesday, 8 October 2013

Weekly twitter from 30 of September to 6 of October

Estão todos bem? Eu sei, eu sei. Uma semana de negligência. I cheguei a pensar que estava a ficar seriamente constipada e imediatamente comecei a adicionar o mel às minhas papas de aveia e ao meu leitinho quente e agora está tudo bem. Eu adoro mel e acho que ajuda muito, especialmente nos meses de inverno.

How is everyone? I know, I know! It passed a week of neglect. I actually thought I was coming down with a cold, but immediately added honey to my porridges and hot milk and I’m fine! I love honey and think it’s really helpful, especially for winter.


Espero não estar atrasada, mas aqui estão as minhas fotos do twitter da semana passada:
I hope I’m not late for this but here are my twitter pictures from last week: 
Como se pode ver, o tempo andou chuvoso e nebulado a semana toda! No entanto, não esteve ainda muito frio. A foto colorida em cima são os doces tradicionais do Algarve, que uma pessoa amiga da família nos deu, e sim, quem os comeu quase todos fui eu! É uma pena o livro ser tão pequeno e lê-se tão bem. Adorei o “the Hound of The Baskervilles”, mas eu também adoro tudo o que seja do género…
Por fim a minha fardamenta com vermelho que acho que é uma das cores que mais me favorece.

As you can tell, the weather last week was terrible. A lot of rain and foggy. The whole week, however it wasn’t cold. The colourful photo by its side presents the traditional Portuguese sweets from Algarve. A friend of the family gave them us and yes, I shamelessly ate most of them! Quite a shame the book is so small and it’s so easy to read. Loved “The Hound of The Baskervilles” but then again, I love everything of this genre…
The last picture shows my very red outfit because I believe it’s a very flattering colour on me. 

Bandolete com lacinho que mal se vê – by Primark
Mala – by Primark
Sapatos vermelhos – loja do chinês em saldo
Calças de ganga – by Zara Kids
Camisola das bolinhas – loja do chinês
Casaco – Corte Fiel

Barely visible headband with a bow – by Primark
Bag – by Primark
Shoes – Chinese store, on sale
Jeans – by Zara Kids
Polka-dots sweater – Chinese store
Classy cardigan – by Corte Fiel

Um dos meus looks favoritos e apaixonei-me pelas calças de ganga.
One of my favourite looks and I completely fell in love with those jeans.

Entretanto o tempo ficou muito quente de novo. O verão decidiu voltar, esperemos que não por muito tempo… o sol QUEIMA! Muitas pessoas regressaram à praia, mas o sol está tão quente que parece que faz pior à pele agora, do que no verão!

Meanwhile the weather is very hot again. The summer decided to return, hopefully, not for long… the sun BURNS! A lot of people returned to the beaches also, but the sun feels so harmful, worst than it did in the summer!




Xau gente, fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Bye everyone! See you on my next post!
Xana 

5 comments:

  1. Great outfit... I love red!!!
    Kisses

    ReplyDelete
  2. Aww, your outfit is too cute, I would wear that outfit. cute pic as well :) . thanks for such a lovely word on mine :) ....

    xx

    http://www.attraction2fashion.com

    ReplyDelete
  3. my body is currently fighting flu too ^^ get well soon :) ps. just add few drops / spray alcohol on the lashes and press it with a spoon. you can google online so you can see pictures if you like ^^ hope that helps :)

    ReplyDelete
  4. Adorei suas fotos! o seu look vermelho ta lindo!
    Bjus, amore!

    ReplyDelete
  5. Hope your feeling better, Have a nice weekend to you! xx

    http://www.attraction2fashion.com

    ReplyDelete