Friday, 18 October 2013

Order arrival and review Etude House My Lash Serum

Decidimos vir para Cascais e passar o resto da semana e o fim de semana. Parece que estamos na primavera por estes lados, nem é no outono, é mesmo na Primavera!
A minha encomenda que veio da Coreia do Sul já chegou! Infelizmente, deveria ter encomendado um creme para os olhos mais cedo e acabei por ter de comprar um mais barato numa loja onde vivo. É duma marca chamada Bellecare e é da Suiça. Não é dos melhores que já experimentei, mas no que toca a hidratação parece ser bem melhor que o da Uriage que estava a usar! Eu nem acredito que gastei tanto dinheiro num creme que não faz nada. Ao menos este só me custou €9. Ontem encomendei a prenda de Natal da avó por isso, este creme vai ter de servir para os próximos tempos. Estes são os dois produtos que comprei.

Decided to come spend the rest of the week in Cascais and the weekend. It looks like spring around here, not autumn, Spring!
My order has also arrived from South Korean! Unfortunately, I should have ordered an eyecream sooner and had to buy a cheaper one at a shop where I live. It’s from a brand called Bellecare and it’s swiss. Not the best I’ve ever tried but when it comes to hydration it seems to be better than the Uriage one I had been using! Can’t believe I spent so much in that eyecream and it does nothing. At least this one only cost me €9.  Yesterday I ordered grandmother’s Xmas present, so this eyecream will have to do for a few more weeks.  Here are the two items I bought.

Etude House My Lash Serum e Etude House Precious Mineral BB compact Bright Fit com SPF 30 PA+++, na cor W13.
Estude House My Lash Serum and Etude House Mineral BB compact Bright Fit with SPF 30 PA +++, colour W13. 

O pó compacto que eu tenho usado, não muito regularmente, acabou de vez! O certo é que me faz falta e já não existe à venda. Por isso andava a poupá-lo, mas algum dia tinha de ser. Decidi experimentar esse que é a versão do BB cream que uso, mas em pó compacto. Ainda não o usei, possivelmente amanha, porque ainda tenho um bocadinho do outro.

The compact powder I’ve been using, not so regularly, came to an end! But I really need a powder but I can’t find for sale anymore. So I used it sparingly, but it had to end. I decided to try the compact version of the BB cream I use. I haven’t used it yet, probably tomorrow, because I’m sure that today I will definitely finish the bit of the other powder that’s left. 

O sérum para as pestanas já o uso há pelo menos um ano e adoro este produto. Ao fim deste tempo todo, eu vejo mais pestanas e elas não me caem todos os dias. É certo que eu não uso máscaras nas pestanas, deixei-me disso há muito tempo, porque acho que não preciso para o meu dia-a-dia e sempre as estrago menos. Uso de manhã e à noite. Como podem ver pela imagem, um deles já está quase vazio e o líquido muito sujo. Esse, é o que uso de manhã, já com a maquilhagem posta e por isso acaba nesse “bonito” estado. Vai agora para o lixo. O que comprei, à esquerda, vai ser para usar de noite e o que está no meio para usar de dia e sujar de maquilhagem. Não consigo passar sem este sérum. Tentei passar um mês, mas voltei de novo, porque acho que resulta mesmo. As minhas pestanas estão mais fortes e parecem mais volumosas e até mais longas. NO ENTANTO, foi um resultado que demorou vários meses. É um dos meus produtos favoritos de sempre.
O mau
Nenhum!
O bom
Pestanas mais fortes
Caem com muito menos frequência e em menos quantidade (podem se passar semanas, sem que me caia uma única pestana).
Fácil de utilizar
Não houve qualquer reacção alérgica e não arde nos olhos
Na minha opinião, produto com bom preço e que dura bastantes meses.

I’ve been using this lash serum for at least a year, probably longer and I love this product. After all this time I do see more lashes and they most certainly do no fall every day! It’s true that I do not use mascara; I quit that habit long ago because it’s not something I need for my daily life and helps my lashes to become healthier. Use it mornings and nights. As you can see in the picture, one of them is almost empty and quite dirty. It’s the one I use every morning after applying my eye make-up, reason why it looks like that. Now it will go to the trash. The new one is on the left and I will use it at night and the one on the middle will be for the morning to get it dirty with make-up. It is something I cannot do without. I’ve tried for about a month, but had to get back to it, because I think it really works. My lashes are stronger, they look thicker and they look longer as well. HOWEVER, the result was acquired after quite a few months! It’s one of my favourite items of all times.
The Bad
Nothing, in my opinion!
The Good
Stronger lashes
They fall much less and less frequently (I can go for weeks without one lash falling)
Easy to use
No allergic reaction, doesn’t sting my eyes
In my opinion, a very good and affordable product, that lasts many months.


Já sei que no princípio do ano que vem, vou encomendar outro. Espero que esta review tenha sido útil.
Entretanto começou a chover de novo. Já não parece que estamos na Primavera. Já nem os pássaros estão a cantar.

I know for sure that by the beginning of next year, I will be ordering another tiny bottle of this serum! I hope the review was helpful.
In the meantime, it started raining again. It doesn’t feel like Spring anymore! The birds aren’t singing anymore.





Xau gente, fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Bye everyone! See you on my next post!
Xana 

10 comments:

  1. i remember you recommended this to me after i noticed how beautiful your lashes are in one of your pics. i recently got an eye serum from a diff brand in my subscription box. ive been using it for i think 3 weeks now and so far i dont see any difference :( im going to keep using it since you mentioned you saw the difference after a month. ^^

    ReplyDelete
  2. I would like to try this lash serum!!!!
    Kisses and happy WE doll!

    ReplyDelete
  3. Quanto produto legal nao conheco nenhum deles mas parecem ser bom e a embalagem sao lindas.
    Bom fim de semana!
    Bjus

    ReplyDelete
  4. It's sounds pretty awesome products and also great reviews sweety. Have a lovely weekend!

    http://www.attraction2fashion.com

    ReplyDelete
  5. Thanks for the lovely reviews! Might actually purchase the lash serum now! ^___^

    ReplyDelete
  6. I love Etude House! They have such cute packaging and great quality products :) The lash serum looks really great, I'm so tempted to try it! Thanks very much for the helpful review. :)

    Take care always, love Christine ~ xo
    Chriissydollxo Blog | BlogLovin'

    ReplyDelete
  7. Looks like they are good products! Lovely blog, so follow you via Gfc;)
    xoxo
    http://www.maman-modeuse.com

    ReplyDelete
  8. hello dear, nice blog and lovely post :) I follow you with pleasure on gfc ;) if you wanna pass me by!

    http://teanonsolomoda.blogspot.it/

    Kiss Tea

    ReplyDelete
  9. That lash serum looks good. I have been searching for a product to make my lashes longer, and I'm glad I found this review. Plus the fact that it's been working great on you, it's sold on me. :)

    ReplyDelete