Wednesday, 11 September 2013

Good news for me!

Boas notícias, pelo menos para mim e para a minha irmã! Nós voltámos a tentar encomendar uns produtos da Coreia do Sul. Encontrei uma loja online e experimentámos a ver se também ficavam presos na alfândega de novo. Não ficaram! Vieram direitinhos para minha casa, na segunda-feira. Passadas duas semanas. Podemos ter tido azar da última vez, algum dia tinha de ser, é quase inevitável e perfeitamente impossível que nunca nada fique preso na alfândega!
A loja onde fiz a encomenda parece relativamente recente, se eu estiver errada, que alguém me corrija, e chama se Jolse: http://cosmetic.jolse.com/. Tem uma grande variedade, quer de marca, quer dos produtos e bastantes promoções, alias a nossa encomenda custou um bocado menos que o preço normal. Levou o tempo normal e sem problemas. Os produtos estavam bem acondicionados e protegidos. Gostei bastante e estou a penar em encomendar mais coisas de lá, já que tem os preços bastante acessíveis. Ah! Outra coisa, eles foram extremamente GENEROSOS com as amostras. 

Good news, at least for my sister and I. Our order from Korea arrived this Monday. We tried to make another order, to see if the package would be stuck at customs but it didn’t! it arrived two weeks after placing the order, so the last time might have been just bad luck! It’s almost impossible that nothing ever gets stuck at customs; sooner or later it will happen.
I found a new store online and thankfully everything worked out great. The name of the store is called Jolse: http://cosmetic.jolse.com/. I believe it to be recent, correct if I’m wrong. The transaction went smoothly and they have a huge variety of brands and products. Also they held quite a few promotions. The items we bough had a little discount. The items were very well packed and protected and I’m thinking about ordering more things from them, since they have very good prices! Oh, and another thing, they were extremely GENEROUS with the samples!


Foi um grande alívio, porque habituei-me de tal maneira aos produtos Coreanos que agora é muito difícil passar para outro, especialmente no que toca a cuidados de pele. Acham que funcionam tão bem em comparação com outros.
It was a huge relief because I’m so used to Korean products, specially skin care ones, that it becomes very hard to change my routine with other products. I think they work so well for my skin compared to others.

Os produtos que encomendei estavam mesmo a chegar ao fim, estava mesmo a precisar de novos.
Really needed theses products, the ones I’m using are so close to their end.

E sim, foi uma encomenda muito cor-de-rosa… mas a Etude House é só rosa!
Yes, it was a very pink order… but that’s Etude House for you, there is a lot of pink!


As generosas amostras! Calhou que a maioria dos produtos, eu andava mortinha por experimentar! Sorte!
The generous samples! Most of them I’ve been dying to try! Lucky!


Os meus bebés! Tão contente! Ambos são novos e estou curiosa de os experimentar e ver a diferença em relação aos que tenho. Etude House Happy essential foam colagénio para lavar a cara, do lado direito e contém 150 ml. Etude House Dear Girls Be Clear Moisturizer SPF 30 ++ “branqueador” que contém 50 g. Eu ainda tenho um resto do antigo que estou a acabar. Acontece que não só toda a embalagem mudou, mas também a formula não é a mesma. Vamos a ver se é muito diferente ou não e se o resultado é o mesmo.

My babies! So happy! Both are new and I’m really curious to try them out to see how different they are as opposed to ones I’m using at the moment. Etude House Happy essential foam collagen cleanser, on the right and contains 150ml. Etude House Dear Girls be Clear Moisturizer SPF 30++ whitening that contains 50g. I’m still finishing the old one. But it wasn’t just the whole packaging that changed, the formula is different as well so we’ll see how it performs and how different it is or not.

Já tenho outra encomenda planeada para esta semana porque a avó também precisa do creme dela da Skin Food e a minha irmã precisa também da espuma para lavar a cara. Desta vez vai ser de novo do ebay, doutra loja. Há-de correr tudo bem!
Already have an order planned for the end of the week because grandmother also needs her Skin Food moisturizer and my sister needs a cleanser. This time it will be through another store on ebay. Everything will go well, I’m sure of it!



Xau gente, fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Bye everyone! See you on my next post!
Xana 

5 comments:

  1. lucky you, my last package was stuck at customs and I'm now afraid to order online ;(
    Wanna more about that moisturizer :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. It took me over two months to decide to order again! But now I know that there ir no avoiding it, it's a matter of luck or bad luck. I do know that eventually there will be another that might not reach me, that's why I try to order few thing at a time and not spend to much money.
      Try again, it does happen but not that regularly. I spent more than a year and a half ordering items before I got bad luck!

      Delete
  2. i ordered from them too xD and will make post asap xD

    Invite you to enter my giveaway with mignon mignon here

    visit my blog ^_^
    www.LuchLuchCraft.com
    My online store ^_^
    www.TokoLuchLuchCraft.biz

    ReplyDelete
  3. Cool, good that the order came ^^
    And wow the products all look so cute !!


    恵美より ♥
    www.emi-doll.blogspot.com

    ReplyDelete