Sunday, 1 September 2013

Bargains and weekly twitter from 26 August to 1 September

E estamos em Setembro! O tempo passa depressa e não sei porquê, parece que hoje é que é o último dia do mês de Agosto. Ainda não consegui perceber se o tempo já está a querer mudar ou não… pelo menos os dias já se fazem sentir mais curtos e à noite já está mais fresquinho na rua.
Cá estão as minhas fotos da semana do twitter:

And it’s September! Time goes by really quickly and for some reason, today feels like the last day of the month of August. Haven’t quite figured if the weather wants to change or not… but that days are shorter and the nights are cooler on the street.

Here are my weekly photos from twitter:
A foto de cima à direita é a minha favorita! O artesanato português é realmente bonito. Esta foto foi tirada em Sintra há um ano atrás, pelo menos.
O que foi o meu jantar com uma maça são papas de aveia, que descobri há pouco tempo, e tenho comido quase todos os dias ao pequeno-almoço. Pode não ter muito bom aspeto, mas é um prato versátil ao qual se pode adicionar praticamente tudo!
Mesmo abaixo, o meu almoço de 4ª feira que estava delicioso! As lulas eram tão boas, foram compradas no mercado de Cascais e não têm comparação com as que se compra no super mercado. A última foto em baixo à direita foi tirada na feira, também no mesmo dia, porque a feira é feita à volta do mercado. A feira onde eu comprei as coisinhas que vos mostrei no meu último post.
Por fim, as minhas unhas da semana, cor-de-rosa de novo, eu sei! E uma foto com o meu batom favorito, que é da marca coreana Etude House. É laranja! Bem laranja, mas o meu Samsung S3 insiste em fazer dele vermelho! Tenho mesmo de ver se compro outro.

Top photo on the right side shows the beautiful and delicate Portuguese handcraft. The baskets are so sweet. This photo was taken in Sintra, probably over a year ago.
My dinner accompanied with an apple. Good old porridge! I have discovered this nice dish and have been eating it every day mostly for breakfast. It may not look too good but it’s very versatile considering you can add almost everything!
Right below is my delicious Wednesday’s lunch. The grilled squids were sooooooo good! They were bought at the market of Cascais and cannot be compared to ones we get at the supermarket. The last photo, bottom right, was taken at the fair that took place the same day because the fair surrounds the market. The fair I bought all those lovely items I showed you on my last post.

Lastly, my pink nails for the week. Yes I know, pink again. And a photo with my favourite lipstick by the Korean brand Etude House. It’s orange! Bright orange but my Samsung S3 insists on making it look red! I really need to buy another one. 


E aqui estão as minhas pechinchas mesmo no fim dos saldos:

And here are my bargains bought at the very end of sales promotions:
Dois batons da Too Faced. Um gloss de tom escuro, e um que muda de cor, ou melhor fica um rosa mais intenso com o passar do tempo. Só ao fim de uma meia hora é que ele atinge a cor certa. O preço: 5€ cada um! Nada mau!
Two lipsticks by the brand Too Faced. A dark tone gloss and the other one changes colour, better said, it increases its intensity with time. It takes my lips around half an hour to achieve the last pink stage. The price: 5€ each! Not bad at all!

O link do meu twitter

Link to my twitter


Xau gente, fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Bye everyone! See you on my next post!

Xana 

6 comments:

  1. hi xana what exactly is the name of the etude house serum you mentioned on your reply? ^^

    ReplyDelete
  2. the liptick on the right looks good. i like the packaging ;o

    visit my blog ^_^
    www.LuchLuchCraft.com

    My online store ^_^
    www.TokoLuchLuchCraft.biz

    ReplyDelete
  3. Great blog. Would you like to follow each ohter? - it would be fantastic;)

    Love
    Minnja

    Minnja Blog
    Minnja on Facebook

    ReplyDelete