Wednesday, 28 August 2013

Vacation nostalgia

Já há muito tempo que não íamos a uma feira! Aqui em Cascais há feira todas as 4º feiras, mas a maioria das vezes não estamos cá nesse dia. Desta vez estávamos e então aproveitámos. Uma grande nostalgia. Lembra-me quando eu era pequena e íamos para o norte passear em Setembro. A feira aqui de Cascais já não é bem a mesma que era quando eu era miúda, tudo muda, mas mesmo assim lá fiz umas compritas. Fiquei apaixonada por uma camisola verde tropa de malha, mas francamente €25 euros numa feira é um autêntico abuso, por muito que seja uma cópia lá duma marca qualquer, que francamente não me interessa. É sempre a justificação do preço! Mas consegui comprar umas coisinhas jeitosas e bem mais baratas.

It’s been a very long time since we went to a fair! In Cascais there is a fair every Wednesday but most of the times we’re not here. This time we were and went for walk. Nostalgia! Brought back memories from when I was a little girl and we used to go on vacation to the North, in September. The fair in Cascais isn’t what it used to be; things change, but still I made a few good buys. I did fell in love with an army green knit sweater that cost €25 which is outrageous! Even if it is the replica of some big brand that I really don’t even care. That is their justification! But I bought some cute stuff and MUCH cheaper.

Andei o verão todo à procura dumas calças destas. Foram 1 euro! A camisa das sombrinhas foi exactamente o mesmo preço, no mesmo sítio. Assim vale a pena comprar, tendo em conta que até são de boa qualidade e assentam me que nem uma luva, ambas as peças.
I spent the whole summer looking for a pair of trousers like these. I will do minor adjustments and they cost me €1! The shirt with the parasol pattern was also €1, bought at the same place. Now this is a price worth paying for items that are actually good quality and fit like a glove.


O vestido vermelho de corações que é muito fresquinho e o top verde já foram mais caros, €3 cada um, mas dão tanto jeito e são tão giros… 
The red heart-patterned dress, very fresh, and green shirt were a bit more expensive, €3 each but they are very cute.



Também andei há MESES à procura dum espelhinho jeitoso, não muito grande, para pôr na minha mala. Encontrei por €2. Não é nada de especial, mas é exactamente o que preciso e quem sabe depois não o possa até decorar para ficar mais original.
 MANY months have I searched for the right compact mirror, not to small but not too big. Found this one for €2. Sure it’s nothing special, but it’s exactly what I wanted and needed and who knows, I might even decorated later on, to make it more original.




Estava muita gente. Os avós compraram sardinhas e para mim duas lulas para grelhar e foi o nosso almoço. Bem bom, e saudável e nada pesado. Todo este dia me fez lembrar de quando era miúda. Soube tão bem!
The place was crowded. Grandparents bought sardines for them and squid for me for our lunch. A good lunch, healthy and very light for the summer. The whole day just reminded me of the days when I was a kid. Felt so nice!!!
O meu delicioso almoço. Já não comia lulas faz tempo.
My delicious lunch. It’s been a while since I last ate grilled squid.



Esta é uma das minha fardamentas da semana passada, um bom bocado atrasada, eu sei. Esteve um dia de muito calor e é muito fresquinha.
Casaco de malha – comprado numa boutique ao pé de casa. Já tem uns aninhos, talvez não mais de 5
Top  - by Primark. Comprei-o este ano, é muito confortável e dá muito jeito. As alças podem-se tirar.
Saia comprida de chiffon – comprada também no chinês este ano. Umas das minhas cores favoritas para o verão e adoro saias e vestidos compridos
Sandálias brancas e douradas – compradas no chinês este ano também, em saldo. São muito confortáveis.
This was one of my outfits from last week, very late, I know! It was a very hot day and the outfit is very fresh.
Knit bolero – bought at a boutique close to where I live. It shouldn’t be more than 5 years old
Top – by Primark. Bought it this year, very comfortable and handy. Removable straps.
Long chiffon skirt – bought it this year at a Chinese store. One of my favourite colours for the summer and I love long skirts and dresses
White and gold sandals – also bought this year at a Chinese store on sale. They are very comfortable.


E aqui está a maquilhagem que usei nesse dia.
Etude House Proof10 eye primer, como de costume
Kiko Make up Milano Baby Satin pink 145 – utilizei por toda a pálpebra móvel
Bourjois Trio rosa – a cor mais escura para o canto exterior do olho
Paleta do chinês – o branco para o canto interior do olho e também usei um bocadinho do preto como eyeliner, mas muito suave que mal se vê
Here is the makeup I used for that day
Etude House Proof10 eye primer, as usual
Kiko Make up Milano Baby Satin Pink 145 – all over my eyelid
Bourjois Trio in Pink – the darker pink for the outer corner of my eye
Palette from the Chinese store – white colour for the inner corner and the black as a very soft eyeliner that you can hardly see.



Foi um post um tanto longo, mas é para compensar da semana passada.
Xau gente, fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana

Sorry for the long post, but it’s to make up for the lack of blog attention form last week.
Bye everyone! See you on my next post!
Xana 

6 comments:

  1. Adorei seu look e o vestido vermelho, otimas compras. Bjus

    ReplyDelete
  2. Hey dear!I just found your blog and I love it!I'm following you now!
    Would you like to follow me? :)

    Kissez!
    Enchanted Ana
    http://everythingaboutlittlesecrets.blogspot.ro/

    ReplyDelete
  3. That squid looks good. I haven't had seafood for a while. I like your outfit and make up.

    <3 Sachiko
    http://taskin-illusion.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. aw you look like a bohemian princess on that shot :) btw your eye lashes are so nice i envy them ^^

    ReplyDelete