Wednesday, 14 August 2013

Makeup of the day and OOTD

E mais um fim-de-semana passou, já é quarta-feira. O tempo continua quente, o que é bom para umas pessoas, não muito bom para outras… sou sincera que gosto de calor na medida certa e tudo o que vá acima dos 30º graus, já é demais e custa a suportar.
Não é nada de especial, mas venho vos mostrar uma das minhas últimas maquilhagens de olhos. Não se esqueçam que isto para mim ainda é tudo muito novo, ando a testar o que resulta e o que não resulta, o que me fica bem, ou não! Vou mostrar também o meu vestuário para o dia em que usei a maquilhagem.
Aqui esta a foto de como ficou:

Another weekend gone buy and already it’s the middle of the week. The weather is still hot! Good for many, not so good for others… to be honest I can’t stand too much heat, anything that goes over the 30º degree Celsius limit, is too much for me and makes it hard to stand.
Nothing to fancy but I will show you one of my latest eye looks. Remember I’m still very new at this, trying out what works and doesn’t work, what looks good on me or not! Bear with me! I’ll also show you my OOTD to go with the makeup.
The eye makeup look:
Como se vê, uma coisa muito simples. Eu gosto bastante de cor-de-rosa, especialmente nos olhos. Acho que inda é a cor que mais gosto de ver para mim e fica bem com muitas das roupas que uso no dia-a-dia.

As you can see, it’s very simple. I really like pink, especially for my eye. I think that it’s a very flattering colour for me and it looks great with most of what I wear on a daily basis.


Aqui tem a lista dos produtos que usei. Não falo dos da cara porque são basicamente os mesmos que no post anterior que fiz sobre aminha maquilhagem diária.
Etude House Proof10 eyeprimer
Bourjois Trio rosa – muuuuuuito antiga, esta paleta. A que se vende agora para substituir não tem, infelizmente, estas cores.
A cor do meio serviu de base, a mais escura para o canto exterior do olho e a mais clara para o canto interior.
Kiko Maekeup Milano eye shadow Baby Satin Pink 145 – usei em toda a minha pálpebra móvel
Paleta do chinês – como eyeliner que infelizmente não se nota na foto. A cor está indicada pela seta rosa.

Here is the list of the used products. I won’t mention the facial products because they are basically the same as my last daily makeup post.
Etude House Proof10 eyeprimer
Bourjois Pink trio – extremely old and the palette they have now to replace it, has completely different shades, unfortunately.
Used the middle one for base, the darker one on my outer corner of the eye and the lighter on the inner corner
Kiko Makeup Milano eye shadow in Baby Satin Pink 145 – all over my eyelid
Chinese eye shadow palette – as eyeliner that unfortunately can’t be seen properly on the photo. The pink arrow indicates the colour.


A minha fardamenta para o dia, que é mais fresquinha que o que aparenta:
Blusa de flores e renda – by Corte Fiel, já tem também muitos anos
Jardineiras – by Lefties, das poucas compras de roupa que fiz este ano
Chinelos – by Primark, estes também são novos, comprei-os a semana passada, e são muito confortáveis e adoráveis

My outfit of the day which is fresher than it looks:
Flowery lacey shirt – by Corte Fiel, very old
Rompers – by Lefties, one of the few buys of this year
Slippers – by Primark, also new, just bought them last week and they are very comfortable and adorable



Aqui ficou mais um post, até para minha própria referência no futuro. Os dias quentes vão continuar, por isso aproveitem a praia, MAS com MUITO cuidado com o sol!!!!!
Xau gente, fiquem bem! Até ao meu próximo post!
Xana


And there you have it, another post made. It will also work as reference for the future. The hot days will continue so enjoy the beach BUT be VERY careful of the Sun!!!!!!!!!
Bye everyone! See you on my next post!
Xana 

2 comments:

  1. Awesome look. Can’t wait to read more from your blog <3
    xox, http://janicethitran.com
     (✿◠‿◠)<3

    ReplyDelete
  2. oh that top looks cute <3

    Invite you to enter my giveaway
    Lotus Blossom Design Giveaway Win $50 gift card
    Hope you will join :) Thank you!

    New post:
    Black and White - Kpop Girl's Day Expection
    Koleksi Terbaru Luch Luch Craft - Gantungan Binatang Lucu

    visit my blog
    www.luchluchcraft.blogspot.com
    www.tokoluchluchcraft.blogspot.com

    ReplyDelete